SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Wednesday, March 16, 2011

Bible Bukan Wahyu Dan وَلَن تَرۡضَىٰ

Allah memerintahkan beriman dan berpegang kepada petunjuk kitabNya iaitu Taurat, Zabur, Injil dan al Quran. Kesemua kitab-kitab wahyu ini menyeru kepada mentauhidkan Allah.

Apabila ia tidak lagi dalam bentuk asal, apabila tercemar oleh tangan manusia melalui edit atau tokok tambah atau revision dan sebagainya ia sudah bukan wahyu lagi. Kitab wahyu tidak boleh berubah, apapun alasan atau berapa sedikitpun. Jika diubah, maka perintah beriman kepadanya tergugur. Beriman kepada "kitab" yang sudah dinemari manusia tidak diperintah oleh Allah. Malah ianya ditegah.

Segala mukmin, Allah perintah beriman kepada Taurat, Zabur, Injil dan al Quran. Kaum Kristian mencipta Bible lalu mendakyah kaum mukmin sehingga mengakui kononnya Bible itu Injil.

Injil wahyu Allah mengajar tauhid. Bible itu hasil buah tangan mereka - mengajarkan Trinity. Si mukmin wajib maklum akan perbezaannya demi keutuhan keimanan dan kemenangan kaumnya; lalu berhati-hati sehingga sedar supaya jangan sepatah atau secuit pun ia terlibat dengan penyebaran alat dakyah kaum yang tidak pernah redho terhadap kaum muslimin sehingga mereka (kaum muslimin itu) mengikutinya (kaum trinity).

سُوۡرَةُ البَقَرَة (120)
وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ
(2:120) Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk [yang benar]". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.