SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Sunday, November 28, 2010

Anugerah Allah Berbentuk Anwar

Dakwaan Anuar anugerah Allah itu benar. Tetapi Kak Jah tak cerita semua .... tak cerita Anwar itu anugerah Allah kepada siapa.

Kerana Iblis menolak kebenaran yang disisi Allah (iaitu Adam as) Iblis dilaknat oleh Allah. Sesudah sedar akibat dilaknat ini, iaitu terputus dari rahmat Allah, Iblis pun minta tempoh dari Allah supaya ditangguhkan jatuhnya hukuman dari kerana dilaknat itu. Lebih kurang macam permintakan terkhir laa gitu.

Kemudian Iblis meminta izin dari Allah dan berjanji akan memesongkan semua anak Adam. Allah benarkan permintakan terakhirnya ini. Tetapi Allah berjanji siapa yang ikut Adam akan selamat, siapa yang ikut Iblis akan sama-sama dilaknat.

Salah satu isi perjanjian itu ialah Iblis meminta Allah ciptakan dan kurniakan Anwar untuknya. Tuhan laksanakan permintaan Iblis itu.

Maka Allah ciptakan dan anugerahkanlah Anuar kepada Iblis, dan Iblis tugaskan Anuar untuk memesongkan orang-orang Melayu / Islam. Itulah kelihatannya, zaman mudanya ia memperjuangkan Islam. Tetapi perjuangan ini berakhir dengan persekongkolan bersama Pakiam dalam usaha mengelirukan umat Melayu Islam dalam issue Allah.

Yang diturunkan kebumi Malaya ini Anuar. Dia kenal proksi Iblis yang diturunkan di luar negeri ... itulah mereka-mereka yang selalu dikunjunginya dan disekongkolinya.

Why Pig Fat Is Not Mentioned But Code(s) Are Printed??

First time posted here on Sunday, March 1, 2009
Why Pig Fat Is Not Mentioned But Code(s) Are Printed??

===========================================
Reposting it again here, after:-
Hawaneez Happy Shop said...
thanks..informasi sgt berguna...tapi saya nampak ada antara makanan yg bertanda dgn "kod E" masih di jual di pasaran...sbg contoh coklat jenama "Crispy" dan "Cadbury" yg mengandungi bahan bertanda "E476" masih di benarkan dijual...muskil..2x
Sat Nov 27, 03:08:00 PM 2010
===========================================

Why Pig Fat is not mentioned but code(s) are printed??
This was dropped into my email this morning.

PIG FAT By Dr. M. Amjad Khan

In nearly all the western countries including Europe, the PRIMARY choice for meat is PIG. There are a lot of farms in these countries to breed this animal. In France alone, Pig Farms account for more than 42,000.

PIGS have the highest quantity of FAT in their body than any other animal. But Europeans and Americans try to avoid fats.

Thus, where does the FAT from these PIGS go? All pigs are cut in slaughter houses under the control of the department of food and it was the headache of the department of food to dispose of the fat removed from these pigs.

Formally, it was burnt (about 60 years ago). Then they thought of utilizing it. First, they experimented it in the making of SOAPS and it worked.

Then, a full network was formed and this FAT was chemically Processed, Packed and Marketed, while the other manufacturing companies bought it. In the meantime, all European States made it a rule that every Food, Medical and Personal Hygiene product should have the ingredients listed on its cover. so, this ingredient was listed as PIG FAT.

Those who are living in Europe for the past 40 years know about this. But, these products came under a ban by the ISLAMIC COUNTRIES at that time, which resulted in a trade deficit.

Going back in time, if you are somehow related to South East Asia, you might know about the provoking factors of the 1857 CIVIL WAR. At that time, Rifle Bullets were made in Europe and transported to the sub-continent through the Sea.It took months to reach there and the gun powder in it was ruined due to the exposure to sea.

Then, they got the idea of coating the Bullets with fat, which was PIG FAT. The fat layer had to be scratched by teeth before using them. When the word spread, the soldiers, mostly Muslim and some Vegetarians, refused to fight.Which eventually lead to the Civil War.

The Europeans recognized these facts, and instead of writing PIG FAT, they started writing ANIMAL FAT.All those living in Europe since 1970's know this fact. When the companies were asked by authorities from the MUSLIM COUNTRIES, what animal fat is it, they were told it was COW and SHEEP Fat. Here again a question raised, if it was COW or SHEEP Fat, still it is HARAAM to MUSLIMS, as these animal were not SLAUGHTERED as per the ISLAMIC LAW. Thus, they were again banned. Now, these multinational companies were again facing a severe drought of money as 75% of their income comes from selling their goods to Muslim Countries, and these earn BILLIONS OF DOLLARS of Profit from their exports to the MUSLIM WORLD.

Finally they decided to start a coding language, so that only their Departments of Food Administration should know what they are using, and the common man is left lurking in the dark.Thus, they started E-CODES. These E- INGREDIENTS are present in a majority of products of multinational firms including, but not limited to -

TOOTH PASTE,
SHAVING CREAM
CHEWING GUM,
CHOCOLATE,
SWEETS,
BISCUITS,
CORN FLAKES, TOFFEES,
CANNED FOODS,
FRUIT TINS,

Some medication Multi-vitamins Since these goods are being used in all MUSLIM Countries indiscriminately, our society is facing problems like shamelessness, rudeness and sexual promiscuity.

So, I request all MUSLIMS or non pork eaters to check the ingredients of the ITEMS of daily use and match it with the following list of E-CODES. If any of the ingredients listed below is found, try to avoid it, as it has got PIG FAT;

E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325, E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.

Courtesy
Dr. M. Amjad Khan
Medical Research Institute
United States

Dr M Liaqat (PhD Food Biochemistry)
MA CONSULTING
UK

Saturday, November 27, 2010

Naungan Adha - Dengan RahmatNya.

Hatta, Mazlina anak-anak ku,
Sekiranya kamu selamat pulang kepangku,
Pegang kuat-kuat; Gigit dengan rahang mu
Akan keyakinan orang-orang terdahulu.

Allah tidak pernah melepaskan pulang
Seorangpun dari tetamu-tetamuNya
Dengan tangan kosong.

Maka jagalah kurniaan itu
Melebihi jagaan mu
Terhadap dunia dan nyawa mu.

Sekiranya kamu selamat pulang kesana
Ketika bertetamu kepadaNya
Pulanglah dengan redho dan DiRedhoi
Kerana Allah tidak pernah melanggar adab
Antara tetamu dan Tuan Rumah
Apatah lagi bila tetamu bukan lagi tetamu.

Maka jangan kamu sekali-kali aniaya
Melanggar adab kamu terhadapNya
Apatah lagi kamu pernah diterimaNya
Sebagai tetamuNya.

Kesemuanya dengan RahmatNya

Tuesday, November 23, 2010

Betul Ker Ni?

Kawan aku Sumo Piar, penyokong tegar PKR, entah dari mana dia dapat benda ni. Aku c&p 100% je dari blog dia @ http://sumofirst.blogspot.com/

----------------


The Barisan Nasional (BN) is on the roll: it has introduced a new open door concept to make the coalition more inclusive and a new logo to replace the dacing to reflect a stronger, more vibrant partnership.

Like it or not, the new concept and image may just hit the right note in the hearts and minds of Malaysians, particularly the young, who will form the bulk of the voters come the next general election.

Prime Minister and BN chairman Najib Tun Razak has taken the initiative to rebrand BN, given the coalition’s dismal performance in the 2008 general election.

At a recent BN supreme council meeting, he announced that those keen to join the BN can apply directly to become associate members.

This means they need not be a member of any existing political parties to enter the BN club.Observers believe the move was a master stroke as it will encourage people who are disillusioned with several of the coalition parties to support BN as direct members.

Many of the BN partners began looking inward after the 2008 drubbing, and started to make some changes but they ended up in a worse position.

Umno, the backbone of BN, has made a fast recovery ever since Najib took over the helm. His fresh approach has brought hope and enthusaism into the dejected BN camp and even won back supporters who had “jumped ship”.

Still in the wilderness

Today, Umno seems to be in a better position with many non-governmental organisations (NGOs) – Malay-based or otherwise – willing to work together with the party.

The MCA, the second largest party in the coalition, is still in the wilderness searching for answers as to why the Chinese community had abandoned the party.

The change of leadership does not seem to have much effect on the Chinese who seem to be drifting away from the party which claims to champion their cause.

The MIC has yet to see any significant change except that the Indian community seems to be running in and out of other multi-racial parties seeking an umbrella.

Gerakan seems to be on its own dreamland, occupied with infighting and, like the MCA, seeking a base again among the intellectual Chinese while losing its multi-racial colour.

The People’s Progressive Party (PPP) is not faring any better – it is living in political oblivion.

In Sabah and Sarawak, the coalition parties are still intact with occasional minor noises coming from the peninular-based opposition parties.

Najib’s direct membership policy now seems to be the correct answer to regain the trust of the voters as many individuals and NGOs support the BN but not the coalition leaders.

Before Najib announced his new BN look, he has already won over many young Malaysians with his facebook and blogsite.

Perhaps his “grassroots” approach – dealing directly with the young – may have given him the idea of opening the BN door to associate members. Indeed it is a right move.

Najib’s move may not get the full support of his partners but he does not seem to be much bothered with the leaders of the parties.

His concern, judging from his new policies, is with the the people who will decide the fate of the ruling party.

In short, what Najib is doing right now is what democracy is all about – a government of the people, by the people and for the people.

Monday, November 22, 2010

DAP Boleh. Yang Lain Jangan.

PELAJARAN:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja memutar-belitkan polisi kerajaan tentang pelajaran dengan menyebarkan fitnah bahawa kerajaan dengan sengaja membentuk satu polisi yang akan memupuskan bahasa vernakular kaum Cina; semua ini dengan niat menyemarakkan curiga dan syak wasangka antara kaum Melayu dan Cina --- dan KERAJAAN TIDAK MAMPU BERBUAT APA-APA TERHADAPNYA.

BAHASA:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja memutar-belitkan polisi kerajaan tentang bahasa dengan mengindoktrinasi para pendengarnya bahawa dengan mengutamakan Bahasa Malayu sahaja itu membuktikan yang kerajaan berniat menghapuskan bahasa-bahasa vernakular lain, serta memfitnah kerajaan konon tidak berlaku adil bila tidak memberi setatus yang sama kepada bahasa vernakular mereka; semuanya dengan niat membangkitkan kebencian dan permusuhan antara kaum Cina dan Melayu ---- dan KERAJAAN TIDAK MAMPU MENGAMBIL APA-APA TINDAKAN TERHADAPNYA.

MCA:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja membangkitkan kebencian yang amat sangat dan mambakar hati dikalangan komunity yang berbilang-bilang dengan melebel komponen bukan Melayu dalam BN difungsikan hanya sebagai pak pacak, dengan cara memanipulasi dan mensalah tafsirkan fakta-fakta sehingga syak wasangka dan benci membenci tercetus di antara kaum, ---- dan KERAJAAN PUN TIDAK BERMAYA HENDAK MENGAMBIL APA-APA TINDAKAN TERHADAPNYA.

RACIST:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja membangkitkan kebencian yang amat sangat dan mambakar hati dikalangan komunity yang berbilang kaum dengan sengaja memutar belitkan kenyataan apabila DAP membohongi para pendengarnya yang UMNO mengamalkan "polisi racist" dengan memberi keutamaan kepada kaum Bumiputera; semuanya dengan niat memomokkan kaum Bumiputera dan polisi kerajaan yang sebenar, supaya timbul ketegangan antara kaum, radang dan perpecahan dan kebingungan ---- dan KERAJAAN PUN TERAGAK-AGAK AKAN TINDAKAN APA YANG BOLEH DIAMBIL TERHADAPNYA.

DISKRIMINASI:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja membangkitkan radang dikalangan pelbagai kaum melalui penyebaran fitnah yang kerajaan mengamalkan diskriminasi diantara kaum dan terlalu banyak memberi keutamaan kepada orang Melayu sehingga dengan this blatent and deliberate distortion of polisi kerajaan, rakan-rakan dalam BN sendiri pun curiga terhadap rakan yang lain lalu menuntut dihapuskan hak yang termaktub dalam perlembagaan; yang dengan demikian maraklah api dalam sekam diantara sahabat dan taulan dan bersemaraklah rasa meluat serta benci dan permusuhan dikalangan pelbagai kaum malah sebangsa pun --- dan NAMUN DEMIKIAN PEKATNYA KABUT PERPECAHAN DIKALANGAN PERSAHABATAN MALAH DIANTARA SESAMA KERABAT ATAU SEDARAH SEDAGING, KERAJAAN TETAP TERKAKU, IMPOTEN DAN TERHALANG DARI MENGAMBIL TINDAKAN TERHADAP KOMINIS BERTOPENGKAN DAP INI.

KETUANAN MELAYU:
Hanya DAP yang boleh dengan sengaja membangkitkan radang dan curiga dikalangan pelbagai kaum apabila memomokkan Melayu dengan memfitnahnya bahawa bangsa Melayu ini telah jauh maju dalam ajenda mereka menguasai bangsa lain melalui apa yang diputarbelitkan mengenai "Ketuanan Melayu" serta "Islam" sebagai serampang kedua untuk menidakkan hak bukan Melayu. Dengan sebaran pembohongan sebegini DAP sudah membentangkan kenyataan berbaur instigasi kommunal dan racist yang berbahaya yang pasti membangkitkan rasa resentment, takut dan curiga di kalangan rakyat ------ dan NAMUN DEMIKIAN DAP MASIH BERLELUASA DAN PIHAK BERWAJIB SEOLAH-OLAH TERPAKU DAN TERPINGA-PINGA DAN TERPUKAU.

Hanya DAP mampu menyimbah cat dan melontarkan kepala babi pada surau dan masjid lalu dilepaskan dengan sekedar permohonan maaf sahaja, padahal ada orang terpijak kepala lembu pun disumbatkan kedalam penjara. Hanya DAP mampu mengungkit konon sembahyang terawikh itu mengganggu jiran-jiran tanpa apa-apa tindakan keatasnya walaupun ramai Melayu yang serta merta dihukum hanya karana menyebut mengenai negara asal mereka.

Nampaknya Malaysia ini penghuninya hanya DAP. To some of our leaders, it seems that only DAP counts AND THE REST ARE JUST MELUKUT DITEPI GANTANG.

Saturday, November 20, 2010

Apa 13Mei Tu Tokki.

Apa 13Mei tu Tokki.

Kaum Cina merusuhi kaum Melayu.

Bagaimana dia bermula?

Cina DAP menghina orang Melayu Kampung Bharu.

Apa mereka buat.

Mereka bergendang, bersorak dan mencarut naik lori keliling Kg Bharu dan KL.

Apa mereka pekikkan?

"Melayu! Sakai! Balik kampong. Balik hutan"

Lagi?

"Silangok kita olang punya sikalang. Lu Malai ... (dalam bahasa Melayu bermaksud beruk) kita kasi sapu balik hutan." Mereka bawa penyapu besar. Gendang naga dan bendera DAP.

Lagi? Apa mereka buat.

Mereka buka zip. Tunjuk barang mereka kepada orang Melayu ... tak kira lelaki atau perempuan.

Bila tu Tokki?

Dua hari. 11 dan 12 Mei 1969.

Kemudian?

Esoknya orang Melayu Kg Baru berkumpul di luar rumah-rumah mereka di tepi-tepi jalan.

Kemuadian?

Sebelah petangnya, ada kerata Moris Minor dari Chow Kit lalu Kg Baru. Penumpang kereta itu pekik sepanjang jalan, "Melayu balik hutan. Kita berkuasa sekarang. Melayu cibai balik kampong."

Pas tu?

Di hujung Jalan Raja Muda Abdul Aziz tu, dihadapan Pam Petrol Petronas sekarang, kereka itu dibakar orang.

Mana Tokki tahu ini semua.

Masa tu Tokki duduk bujang menyewa di 41 Jalan Hamzah, Kg Bharu.

Thursday, November 18, 2010

Dakapan Adha - Dengan RahmatNya.

Tiada sesuatu seumpama Mu
Namun begitu
Engkau mudahkan jalan mendekati Mu
Dengan Rahmat Mu.



Tawaflah sekeliling Ku dan ciumlah Tangan Ku
Nescaya Kasih Ku dirasai di hati yang suci.
Dengan Rahmat Ku.

Berumrahlah kepada Ku
Jalan fana kedalam Sifat Ku
Berhajlah dekat Ku
Pintu pintu fana akan Zat Ku.
Dengan Rahmat Ku.

Sesudah irfan mu terhadap Ku
Berkorbanlah selepas Arafat.
Ini sunnah Ismail ibn Ibrahim.
Bagaimana munkin Ibrahim memotong qorbannya
Tanpa dahulu mencapai irfannya?
Haj itu suluk hati sucinya bersendiri bersama Ku.
Dengan Rahmat Ku.

Manakala mendekati musim haji
"Arafat"! ... Maksud: Aku dekat dengan mu.
Hadhirlah ke dalam majlis Ku
Menghadaplah kepada Ku
Intailah akan Wajah Ku
Sucikan hati dari permusuhan, dengki, iri ....
Akui engkau tiada apa sesuatu
Hanya Aku cukup bagimu ... Segala-galanya Aku
Dengan Rahmat Ku.

Manakala meninggalkan Arafat
Penuhkan harapan mu
Dengan keampunan dari sisi Ku
Dengan rahmat Ku.

Aku tidak pernah melepaskan pulang
Para pengunjung Ku dengan tangan kosong
Dengan Rahmat Ku.

Aku layan hamba-hamba Ku
Sebagaimana dia sangka akan Aku
Dengan Rahmat Ku.



Ya Hayyun ya Qayyum,
Jadikanlah hati kurnia Mu ini umpama tanah yang subur
Disirami hujan menumbuhkan hijau-hijauan.
Ya Badi'as-samawati wal ardh,
Lindungilah ia dari jadi batu malang
Walau disirami hujan,
Tanah penutupnya pun mengalir musnah,
Dengan Rahmat Mu.

Tuesday, November 16, 2010

Allah (swt) -- Muhammad (saw) -- Makhluk-MakhlukNya: Pesanan Terakhir.

Al-Qur'an (2:278-281)

(2:278) Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang-orang yang beriman.

Seruan ini hanya didengari oleh orang-orang yang beriman sahaja. Hanya orang yang beriman ada kekuatan menyahut perintah ini.
Yang tersirat disini ialah ... Allah menjanjikan "jika benar kamu orang-orang yang beriman Kami akan pinjamkan kamu kekuatan dari sisi Kami untuk menjunjung perintah Kami".
Maknanya, jika aku terlibat juga dengan riba ... maka aku tidak benar-benar beriman namanya .... atau imanku tidak benar ... imanku yang tidak benar tidak memberi kekuatan padaku untuk menjunjung perintah dan laranganNya.


(2:279) Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: Akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat) dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.

...."Akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya .." iaitu Allah dan Rasulnya mengisytiharkan perang terhadap amalan dan pengamal riba.
Jika Allah dan RasulNya sedang memerangi pengamal dan amalan riba, apa yang menghalang aku dari turut sama? Tidakkah aku mahu bersama dan beserta Allah dan RasulNya?
Jika Allah dan RasulNya sedang memerangi pengamal dan amalan riba, dan aku tidur leka di rumah, something must be wrong with me. Kalau tidak kuat memerangi pengamal dan amalan riba pun, tidakkah sekurang-kurang aku boleh memerangi aku sendiri dari turut terlibat dengan riba?


(2:280) Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga dia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).

Riba itu zalim. Pengamal riba menzalimi sesama makhluk. Riba dan pengamalnya mengamalkan penindasan. Maka Allah memberi option kepada akal yang asal, akal yang datang dari sisiNya, memilih cara untuk membela yang tertindas dan menghapuskan penindasan.


(2:281)Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikitpun.

Doa:
Allah; Engkau benar. Muhammad saw itu benar. JanjiMu benar. PetunjukMu dan bimbingan Muhammad saw itu benar. Akal dari sisiMu benar. BalasanMu benar. Aku berlindung dengan kasih sayang Mu dari murka Mu dan dengan keampunan Mu dari siksa Mu.

Self-Dismantling Anwar





Hari ini budak-budak tadika menyanyikannya begini:

Anwar Anwar
Had a great gala ball.

Biarkan biarkan (chorus)

Anwar Anwar
Jumped into the fall.

Diamkan diamkan

All of PAS's horses
And all of PKR's men.

Biasakan biasakan

Will not put Anwar
Together again.

Aminkan aminkan.

Sunday, November 14, 2010

Dialog Ketenteraman.

Dengarkan: Dialog Ketenteraman Orang Hampir Dengan Allah.


Bahagian 1: Prologue.






Bahagian 2: Epilogue.







Agaknya ini yang mereka dialogkan dengan tenteram itu:

NA: Aku ketua. Aku mesti dipatuhi.

MND: Silap. Patuhi kebenaran yang ada pada ketua.

NA: Kebenaran apa yang tiada pada aku!!!

MND: Kebenaran yang ada pada sisi Allah.


NA duduk (terduduk).

Saturday, November 13, 2010

Apa Budi DAP Kepada Bumi Yang Dipijak, Langit Yang Dijunjung?

Kalau Malaysia ini negaranya, apa salahnya kaum India dan Cina, sama-sama menggalas senjata mempertahankan ibu pertiwinya?

Kalau betul di tanah inilah ibunya menumpahkan darahnya untuk melahirkannya, tidakkah darahnya sendiri itu nanti setinggi-tinggi dan semulia-mulia galang ganti untuk budi ibunya dan pertiwinya?

Apakah mereka ini tidak tahu sekurang-kurangnya untuk berterima kasih? Benarkah mereka ini golongan yang tidak mengenang budi?

Benarkahkah budi yang dikecapinya itu boleh di ganti sekedar wang ringgit? Tidakkah ibu dan pertiwi ini sudah berbudi kepada mereka? Tidak sedarkah mereka ini sudah berhutang budi?

Budi tidak dapat diperolihi dengan memetiknya dari awag-awangan sahaja. (Tetapi itu amalan chauvinis, Chin Peng dan DAP.)

Ia diperolihi sesudah memberi. Nilainya sebesar akhirat. Ia tidak boleh diganti-tebus degan sesuatu apa pun melainkan dengan "darah". (Tetapi si chauvinis, golongan Chin Peng dan DAP are spreading bad blood di kalangan rakyat.)

Budi and "darah" is the only "commodity" one has no automatic right to; or inheritence by birth. It comes from the land. It belongs to the land. When one, lahir sahaja ke atas muka bumi, dia berhutang budi dan darah. Kepada ibu dan pertiwi.

Orang yang tinggi budi, meringkaskan urusan budi dengan berkata:
Hutang emas boleh dibayar.
Hutang budi, darah pengganti.
Jauhi dibawa mati.

Golongan Chin Peng dan DAP menyangkal dan mencemuh kenyataan Menteri Pertahanan di Parliamen bahawa kaum yang kurang menyertai pasukan keselamatan itu tidak patriotik. Lembut kata-kata itu. Mujur tidak dikatakan golongan yang tidak berbudi.

Sungguh dangkal, rendah budi (dan pekerti) golongan Chin Peng, chauvinis dan DAP ini.

Amat menghairankan bila ada ulama' dan (pengikut-pengikutnya), yang terdidik bertinggi-tinggi budi, dengan mentauhidkan Allah, tetapi bersekongkol dengan ahli rendah budi dari golongan Chin Peng dan DAP ini.

Munkin juga mereka ini menggunapakai sejenis mizan. Di satu daun mizan itu diletaknya "Chin Peng dan DAP yang nationalis" (konon). Di satu lagi daun mizan diletakkannya "allahnya yang samsing lagi carut" itu.

Tak hairanlah "Chin Peng dan DAP yang nationalis" itu lebih berat.

Kalau begitu selamat berjuang hai kaum yang beragama tapi tidak berbangsa.

Friday, November 12, 2010

Dadah Dan 13 Mei.

Semua akui bahawa dadah dan ketagihannya adalah suatu gejala, juga bala(k) dan malapetaka alam seperti gempa, ledakan gunung berapi atau tsunami, malah terlebih kejam dari semua malapetaka itu kerana ia membunuh dengan perlahan-lahan.

Ia membawa padah yang amat buruk dan keji kepada rakyat dan negara. Ia membawa kepada kesengsaraan bukan sahaja kepada mangsa tetapi kepada setiap insan yang bersangkutan dengan mangsa. Ia mengakibatkan pembaziran kehartaan dan keinsanan, dan berbagai kerugian tidak terkira kepada rakyat dan negara.

Pendidikan menganai keburukan pengaruh dadah diajarkan kepada rakyat terutama anak-anak muda. Hukuman kesalahan bertsabitan dengnnya tidak kurang dari mati mandatori. Untuk menyedarkan amaran tentangnya, pamiran mengenai gejala negatif dadah dianjuran tidak kurang oleh kerajaan sendiri.

Begitulah buruknya ancaman dadah ini.

Begitu juga buruknya ancaman, gejala dan padah rusuhan kaum 13 Mei.

Faktur-faktur dan rentetan kepincangan serta penyakit-penyakit fahaman (ism) yang bersangkutan dengan tragidi-butan-manusia ini dan yang membawa kepada tercetusnya sejarah hitam ini, MESTI DIEXPOSEKAN, DIBONGKARKAN MELALUI PELAJARAN SEJARAH, sebagai tindakan proaktif mencegah daripada malapetaka itu berulang.

Pengajaran mengenainya mesti dicantumkan kedalam mata pelajaran sejarah yang bakal diwajibkan. Anak-anak bangsa mesti disedarkan akan kepentingan menjaga batas-batas toleransi dan penerimaan. Mereka harus dididik untuk membasmi total akan benih dan asbab-asbab yang munkin membawa kepada berulangnya ledakan amarah ini.

Pihak-pihak anti-nasional sudah mengorak langkah melalui penulisan mereka yang menjurus kepada meremehkan sesetengah fakta sejarah (seperti kertas putih mengenai 13Mei) supaya timbul persepsi songsang di khalayak umum yang rekod-rekod mengenainya tidak sesuai dicantumkan kedalam pelajaran sejarah. Mereka dikhuatiri sedang menggerakkan pengaruh dan lobi kedalam khalayak tenaga-tenaga penyusun dan penulisan sejarah. Mereka inginkan sejarah bukan ditulis sebagaimana ia berlaku tetapi sebagaimana ia patut dipersepsikan kepada minda-minda mengikut agenda mereka.

Sudah terbukti, bagi mereka penjarah Chin Peng itu pahlawan / pejuang.

Mereka-mereka ini harus dicabut-bongkar hingga ke akar umbinya sekali. Tunas-tunas baru mereka (seperti budak namewee?) yang mula mengembangkan sayap perlu dicantas sebelum ia bercambah. Ladang-ladang semaian mereka yang baru setahun jagung pecah tanah di Pulau Mutiara patut disembur dengan racun lalang. Tapak-tapak peladang-pecah-belah mereka jangan dikecualikan, serangga-serangganya disembur dengan DDT.

Tuesday, November 9, 2010

Pekong Berulat.

DAP anti kebangsaan, dedalu; juga barah dan pekong berulat yang sedang dideritai badan tubuh bangsa.

Mereka cina kominis (masa tu belum DAP lagi) mengakibatkan perang kominis, perintah dharurat dan penderitaan rakyat berpuluhan tahun.

Mereka cina kominis/DAP telah mencetuskan rusuhan kaum 13Mei.

Mereka cina kominis/DAP telah mensemarakkan ketegangan kaum mulai sebelum PRU12 lagi.

Mereka cina kominis/DAP telah mengganyang Perlembagaan dan mempersendakan Institusi Raja-Raja. Mereka telah memperolok-olokkan Bahasa Kebangsaan, budaya Melayu dan menghina Agama orang Melayu.

Mereka telah lantang merobek sensitiviti sanak saudara dan anak watan mereka-mereka yang terkorban di tangan kominis dengan mendesak mahu membawa masuk semula Chin Peng dan membela apa sahaja asalkan ia menyerang perpaduan kaum dan ketenteraman awam.

MEREKA MENUNTUT HAK MELAYU DIBASMI.

Kini mereka cina kominis/DAP Pulau Pinang memulakan langkah memartabatkan bahasa Inggeris pula.

Apakah masih ada orang Melayu tidak mahu sedar? Masih mahu bersekongkol dengan mereka kominis ini?

Monday, November 8, 2010

Umang-Umang

Zaid Ibrahim tarik diri. Tak nak jadi calun jawatan No 2 dalam PKR. Letak semua jawatan dalam parti lagi.

Dah agak dah. Macam umang-umang. Keluar dari satu kelongsong masuk satu lagi kelongsong.

Kelongsong baru merti tak sesuai atau mengecewakan. Atau kelongsong baru ni terlalu berat. Tak larat nak bawa panjat pokok kelapa nak petik buahnya nuuun jauh di atas ntah di mana.

Umang-umang jangan lama-lama di luar kelongsong. Nanti mati kekeringan atau disambar helang. Paling kurang, payah cari makan.


Kecewa siut si cina-cina DAP.