SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Saturday, August 8, 2009

Khianat Kau

Kekhalifahan Othmaniah menampung negaranya melalui meminjam wang dari Yahudi Eropah. Kerana sistem riba, kewangan dan ekonomi empayar Islam semakin parah. Khalifah terpaksa merangkak hendak menjadi ahli kepada Eropah melalui Perjanjian Damai Paris dalam tahun 1856. Untuk diterima di sini, beliau terpaksa tunduk kepada tekanan/peras/ugut system kewangan Yahudi/Eropah (sekarang IMF?) dengan memansuhkan hak kerajaannya ka atas Jizyah dan Ahli al Dhimmah (hak memungut cukai/hasil) dari semua jajahan empayar kerajaannya. Persetujuan bunuh diri ini juga sebagai galang-ganti tukaran supaya dilepaskan dari membayar faedah-faedah dari hutang negaranya (iaitu untuk dimansuhkan).

(Kalau tidak kerana Tun M. Malaysia sudah menerima padah yang sama di tangan IMF dahulu, padahal Anuar Menteri Kewangan setuju kepada tawaran IMF)

Dengan berbuat demikian, Khalifah Othmaniah berkenaan telah mengkhianati Allah swt dan agamanya yang telah menetapkan Jizyah dalam mentadbir negara agamanya.

Hasil perbuatan demikian ialah musnahnya pupusnya Kerajaan dan Kekhalifahan Islam sejak perang dunia pertama sehinggalah kehari ini.

Melayu PAS dan PKR berbuat pengkhianatan yang sama apabila merangkak kelubok DAP lalu dikudakan disana. Identitinya hilang. Perjuangannya tercemar. Percaturannya menikam Melayu dari belakang sambil menguntungkan musuh negara dan bangsa.

Bukan sahaja Melayu-Melayu ini telah mengkhianati agamanya, mereka juga telah menjual maruah dan bangsa sendiri.

Apabila Yahudi mengkhianati Allah dan Taurat kitabNya dengan menghalalkan yang haram dan mengubah menulis sendiri kitab itu, bangsa ini dimusnahkan Allah melalui tangan Nebuchadnezar.

Apabila Yahudi mengkhianati Tuhannya sekali lagi dengan membunuh Nabi Isa a.s., bangsa itu Allah musnahkan dan dihalau keluar dari negaranya melalui tangan tentera Rom.

Melayu PAS telah mengkhianati Agama Tuhan dan Nabinya apabila bersetuju meninggalkan ketetapan dan peraturan Allah dalam perjuangan partinya semata-mata untuk diterima oleh musuh bangsa dan agama iaitu Cina dan Indian DAP dan PKR.

Tiada Melayu yang mendoakan kemusnahan PAS atau PKR. Tetapi pemusnahan dan pengkhianatan tidak pernah berlalu tanpa pembalasan. Munkinkan kebobrokan dari dalam yang dialami PAS dan PKR alamat kepada pembalasan ini? Munkinkah semakin lantangnya dan beraninya Cina Indian DAP PKR menghina PAS khasnya dan Melayu Islam umumnya alamat kepada pembalasan ini?

Ketua-ketua Melayu Islam dalam DAP PAS PKR seolah-olah tidak sedar akan pekerti pemusnah bangsa dan agamanya seperti Lornni dan Loke dari DAPSY dan lainnya. Malahan mereka-mereka ini dipertahankan dan disokong oleh pemuka-pemuka Melayu seperti Khalid Gagap dan Siamang Nizar. Pejuang agama dan bangsa (konon) seperti Anuar dan guru-guru mereka hanya mampu diam tanda setuju? Ini belum lagi diceritakan sesetengah pejuang bangsa dalam UMNO yang melemahkan Melayu seperti telunjuk menjolok mata melalui perangai keji rasuah mereka.

Sejak Abdullah memegang teraju dan Anuar dilepaskan, satu demi satu malapetaka melanda bangsa dan negara, dan penggantinya ditinggalkannya untuk memperbaiki kerusakannya. Sudah amat nyatalah bahawa integriti bangsa dan negara kita sedang menghadapi bahaya kemusnahan paling besar sejak Malayan Union dan pengganas Kominis gara-gara kewujudan makhluk-makhluk perusak dan pengkhianatan dari barisan pemuka-pemuka terkini dalam DAP, PKR dan PAS.

29 comments:

Kembara Politik said...

Salam Pakcik Dal,

Si bangsat dari DAP & PKR bersepah bermulut celupar. Ikatan Pas dengan mereka ini menyebabkan mereka seolah-olah tidak berasa bersalah mengeji dan berkata kurang ajar terhadap orang Melayu dan Islam. Keceluparan mereka akan dipertahankan oleh Pas sekiranya orang Melayu melenting. Mereka cuma ada satu persamaan yang menyebabkan mereka tidak akan berpisah lagi: Bencikan UMNO.

Dal said...

Sifu Mat Cendana;

Saya pohonkan seribu maaf dan ampun.

Tidak faham mengapa komen tuan tidak ada, padahal saya perasan yang saya publishkannya seperti komen tuan KP juga.

Kalaulah saya pandai di mana nak cari komen yang mungkin TERdelete tu, dan bagaimana nak publishkan semula di sini....

Ini kesilapan besar ... amat besar bagi orang sedang belajar ... tetapi tidak cermat.

Singh Is Kinng said...

Salam Unker Dal,

Apabila PAS membincangkan negara Islam, apa yang timbul dalam kepala mereka ialah model yang sedia ada seperti Iran dan Sudan. Ataupun yang berpelajaran sikit akan merujuk kepada sejarah Islam, iaitu empayar Andalusia, Abbasiah dan Usmaniah.

Bezanya PAS gunakan negara Islam sebagai kempen politik manakala empayar Islam yang disebut di atas terbina dalam proses memperkembangkan syiar Islam.

Apa yang sepatutnya berlaku PAS menyebarkan syiar Islam kepada rakan sekutu mereka. Tetapi apa yang berlaku PAS membiarkan diri mereka diperkuda. Maka ini ialah bukti nyata PAS menggunakan Islam sebagai mainan politik sahaja.

Wassalam.

Ir.MIM NUSANTARA said...

KHIANAT CINA DAP TERHADAP ISLAM,
SULTAN PERAK,RAJA NAZRIN & ORG2 MIM
-----------------------------------

SUNGGUH KURANG AJAR SI CINA DAP RASAH NI,LOKE SIEW FOOK..!!!!SUDAH SIOW(gila dim bahasa cina)KE DIA NI? ATAU DAH NAK MAMPOS AGAK NYA!!!
DIA TERANG2 TELAH MENGHINA RAJA
MELAYU,ORANG MELAYU DAN UGAMA ISLAM...!!!!!PERBUATAN DIA NI TIDAK BOLEH DIMAAFKAN..!!!!!DIA PERLU DIKENAKAN TINDAKAN I.S.A. SEBAGAI PUAK PELAMPAU KOMUNIS 1945-1970!!!!!KOMEN DIA SENGAJA NAK MENIMBULKAN KEMARAHAN ORANG MELAYU SELUROH NUSANTARA DAN SELUROH DUNIA,TIDAK TERMASUK 2 BILLION ORANG ISLAM SELUROH DUNIA..!!!!!!!

DIA NI TIDAK LAYAK JADI WAKIL RAKYAT DIMALAYSIA...!!!KALAU DI NEGERI CHINA,DIA BOLEH DI HUKUM TEMBAK..!!!!!!!

AYUH ORANG2 MELAYU,KITA LAPURKAN SI "LOKE TIEW NASING" NI KPD POLIS UNTUK TINDAKAN HASUTAN DAN MENIMBULKAN RASA MARAH ORANG MELAYU DENGAN TINDAKAN YG YIDAK SENSITIF DAN DOWNRIGHT KURANG AJAR...!!!!!
THIS GUY IS THE REAL FOOL, SEPATUTNYA DAP JANGAN SOKONG DIA SBB DIA NI "DURI DALAM DAGING DAP,SKRG & SELAMANYA......!!!!"

##################################
INI CONTOH DARI TULISAN BLOG SIOW FOOL,YG TELAH DIPADAMKAN:-BIADAP 1:
----------------------------------
"Who is this bastard of a mohd ridhuan ? Is he a Chinese ? If he is one he certainly does’t speak like one neither does he speak like a dr. Get rid of that dr in front of your name mohd, what sort of a fucking dr r u. Where is your compassion,your understanding,your sympathy towards a dead ma’s unborn child. Has everything to be reduced to your fu**** religion ? Your conversion to islam is your own personal business but why must u be used as cat paws by your umno muslims for their unmuslim benefit ? Have u no guilt or shame that u can be used to such an extent as to shame the man who fathered u n the mother who gave birth to u ?"

BIADAP NO 2:-
----------------
Nazrin the son of the senile ruler of Perak, take note that democracy is a principle whereby the control of authority comes from the public, and ruler and non-ruler are the same."
#################################

dinturtle said...

Salam Pakcik Dal,

Pada pendapat saya, pemimpin2 Pas telah menyalahgunakan perkataan Islam didalam 'kempen' mereka. Orang Melayu rata2 bila berdepan dengan apajua yang dikaitkan dengan 'Islam' akan lebih berhati2 dalam memberi komen apatah lagi hendak memberi pendapat yang berbeza dari para ustaz Pas.

Jalan yang mudah - terima aja bulat2 dan anggap sekiranya salah, beban dosa jatuh pada ustaz. Makanya dikampung2, ramai bila hendak memberitahu sesuatu akan dimulakan dengan ' Ustaz kata, ...'

Negara Islam jika ditanya orang Pas, jawapan boleh dijangka. ' kita kena ikut alQuran, kena ikut sunnah ' . Kalau ditanya lebih lanjut, akan ditambah 'kita kena ikut hukum hudud'. Itu je. Period.

Kerana itu yang dijaja pemimpin2 Pas. Ikut Islam , Islam merangkumi semua. Memang betul tapi terlalu umum. Semua orang termasuk budak kecil pun boleh cakap begitu.

Saya selalu bertanya, katakanlah kita jadi pemerintah, cara memerintah ikut alQuran tu macamana ? Takkan Pas setelah puluhan tahun menjaja pemerintahan Islam tidak ada 'blueprint' cara memerintah secara Islam ? Takkan bila dah menang PRU dan berkuasa di parlimen baru nak sibuk buat kajian ?

Dan biasanya lepas saya tanya2 begitu, mereka akan anggap saya orang Umno ! Anggap saya tolak Islam !

Orang Melayu ditakut2kan dengan perkataan 'Islam', dikawal sokongan dengan perkataan 'Islam'. Orang kampung bila berdepan dengan ayat ' kita perjuangkan Islam, negara Islam...' siapa yang berani tak sokong. Apatah lagi perkataan 'Islam' itu adalah sebahagian dari nama parti mereka.

Penyatuan Orang Melayu tidak dapat lari dari mengambil kira ahli Pas yang merupakan parti kedua terbesar Melayu. Langkah pertama yang saya rasa perlu dilakukan adalah pengharaman penggunaan perkataan 'Islam' pada sebuah parti politik. Ini penting untuk mengelakkan kekeliruan dan penyalahgunaannya.

Sebuah parti Islam, siapa saja yang beragama Islam secara otomatis adalah ahlinya, tidak perlu memohon isi borang keahlian !

Maaf pakcik, panjang sangat ni. Walaupun masih belum benar2 menerangkan isihati saya tapi saya rasa pakcik faham. Saya sedih orang kampung yang 'simple' pemikirannya dipengaruh oleh mereka yang menggunakan 'Islam' demi kepentingan politik.

Dal said...

Salam Tuan Kembara Politik;

Sebenarnya caci nista yang dihamborkan olek pengkhianat-pengkhianat bangsa, agama dan negara dalam DAP dan PKR adalah juga sentimen yang serupa yang wujud dalam dada sebahagian pengkhianat nusa bangsa dalam PAS.

Disebaliknya kata nista seperti ini langsong tida ada terzahir sebegini rupa dari pihak pemuka-pemuka yang dinistanya.

Jadi yang kita amat kesali ialah puak yang konon pejuang agama kelihatannya penuh disaluti dengan bermacam madzmumah (kecelaan); sedangkan satu pihak lagi yang dilebel sebagai 'secular' amat berhati-hati menjaga mulut mereka.

Dal said...

Salam Tuan Singh Is Kinng;

Benar kata tuan. Adalah satu penderhakaan, pengkhianatan dan penghinaan kepada agama Tuhan yang DiTurunkan sebagai Rahmat seluruh alam, lalu diperalatkan oleh PAS hanya untuk kepentingan ahli kelabnya dan untuk memancing mereka-mereka yang diamanahkan untuk dibimbing.

Selama mereka konon memperjuangkan Islam, apa sumbangan mereka kepada agama ini? Ada atau tidak sebanyak setimbang debu jika dibandingkan kepada sumbangan Syeikh Abdul Qadir atau Muhammad Iqbal umpamanya? Setidak-tidaknya bagaimana bandingannya dengan sumbangan Tok Kenali?

Paling kurang janganlah mendabik dada lalu perkenalkan diri sebagai Pejuang Islam Semalaysia, padahal Islamnya setakat imam hj Ronnie Liu dan pendokongnya setakat Siamang Nizar pemuja lilin.

Dal said...

Salam Tuan dinturtle;

Tidak. Apa yang tuan katakan "panjang sangat" itu sebenarnya mengguris kulit pun belum. Banyak kata-kata kunci yang menandakan demikian, (sp. "ikut alQuran tu macamana?" dan "blueprint") yang menandakan banyak perlu digali dikongsi isinya dari "kepala penyu" yang saya rasa lebih besar dari badannya.

Heh heh Din ni penyu leatherback atau tuntong, pengharong tasik tawar tak bertepi atau lautan masin?

Silakan tuan DinT. Tulis sebanyak mana pun, ahlan wa sahlan, asalkan kita sama-sama dapat menikmatinya. Sama rasa sama guna kata orang. Kami sedia menunggu.

Kelakuan PAS sekarang mengakibatkan DAP dapat rasa kuasa sementara PAS dipergunakan.

Maaf jika gurau di atas tu melampau.

Dal said...

Salam Tuan Ir.MIM NUSANTARA;

Dia ni benih racun PAP Singapura.
Cuba mengecat langit Melayu warna hitam.
Cuba mencorak dunia Melayu warna merah.
Cuba membentuk minda Melayu warna kekuningan.
Cuba mengganti budaya lembut Melayu dengan kasar kecinaan.

Belum keris dihunus
Dikata udah basah dengan darah?

Tiada anak Melayu sanggup terimanya.
Tiada putera Melayu senyum sambutnya.
Persahabatan jadi dendam!
Penerimaan jadi nyah kau!

Malang pemuka dan Raja Melayu panjang sabarnya.
Tapi ingat wasiat Raja Yang Tujuh?
Tapi ingat wasiat Raja Yang Tujuh!
Tapi ingat wasiat Raja Yang Tujuh*
Silakan spring terus kau tekan!
Semakin runduk semakin bertenaga!
Dendam!!
Bangkit indak tertahankan!!

Si kurangajar perlu diajarkan.
Si biadab perlu dihadapkan.
Si kabur adat perlu dikubur.

dinturtle said...

Salam Pakcik Dal,

Saya tidak pandai berkata2, apatah lagi tidak punya ilmu dalam bidang agama. Saya lebih kepada pemikiran logik (dengan had) yang seringkali menempatkan diri sendiri dalam masalah.

Tapi saya berpegang pada - Islam itu mudah, cuma manusia yang menserabutkannya. Semuanya berpunca pada niat dan interpretasi alQuran.

Cara saya mudah, sekiranya sesuatu itu berlawanan dengan nilai2 positif Islam dan fitrah manusia, pastinya ada sesuatu yang tak kena. contoh, bila TGNA menghalalkan makihamun sesama Islam, disitu nampak dah tak kena padahal secara logiknya makihamun itu sifat negatif. Seseorang yang dimaki dengan sendirinya akan meningkat hormon kejantanannya dan menaikkan perisai defensifnya. Sebarang usaha dakwah atau nasihat akan menjadi sia2, jawapnya berperanglah.

Tapi saya tetap hormat TGNA dari segi pengetahuan agamanya. Seperti juga ahli2 Pas, walaupun saya tidak setuju dengan halatuju politik mereka tapi dari segi lain mereka jauh saya lebih hormat dari orang2 Umno.

Makanya saya umpama penyu yang tanpa rumah. Gi mari, gi mari, tapi tak pernah lupa tempat asal yakni seorang Melayu yang berugama Islam. Habis tu, orang dok tanya gok - mu penyu hijau ko penyu biru ? dok puas hati sokmo orang, always either biru atau hijau. Dok main doh hitam atau putih le ni.

Apapun saya berpendapat kunci perpaduan Melayu sekarang adalah persefahaman antara ahli Umno dan Pas. Makanya saya sering bertanyakan dalam blog2, apakah psyche seorang ahli Pas. Orang Umno tak susah nak baca. Kerana disebalik seruan anti 'assabiyah' yang sering mereka laungkan, mereka tetap akui mereka adalah orang Melayu, yang masih kuat jiwa Melayunya. contoh, mana ada orang kata ' ....macamana orang Islam nak maju ...? selalunya orang akan kata '....macamanalah orang Melayu nak maju'. Secara spontan itulah yang menunjukkan diri mereka sebenarnya.

Atau sewaktu menguruskan kenduri kendara, perkahwinan anak2, akan terserlah jiwa Melayu mereka.

Masih ada ruang untuk orang Melayu bersatu. Tapi usaha itu harus diatas nama/platform Melayu bukannya Umno. Nama Umno umpama cacian, seperti saya katakan, otomatis perisai defensif akan naik ! Orang Pas fobia gila dengan nama Umno. Makanya segala usaha2 kearah kerjasama (seperti yang banyak tersiar di media) tidak akan kemana. Tidak ada keikhlasan dan terlalu kuat bau Umno.

Just being myself here. Maaf kalau tersinggung. Saya ada baca artikel2 pakcik yang lepas2, you are definetely waaaaay above my level. I'm honoured that you even replied to my comment.

Wassallam, pakcik.

Dal said...

Salam Tuan DinT;

Jangan gitu sih dong. No one should be above or below another. True 'unrelative' position is only with and beside Allah, nobody knows infinitely until that life after death comes and nobody should claim otherwise.

In this respect I was and am most fortunate and learn a lot from reading your writeups all over the place, and was most pleasantly surprised at your turning up on this desolate shore laying one or two eggs here. Heh heh.

I see that we share many parallels the advantages of which far outnumber and outshine whatever incompatibilities which we might have, proving that no two human are created alike.

You are absolutely free to voice yourself (being yourself as you say) and being oneself is what is called ikhlas. Sebagai seorang yang tamak, saya selesa belajar dari orang yang ikhlas.

Jangan kedekut ilmu Tuan DinT. Your pen always refreshes.

And that prolific blogger KijangMas never fails to add new life to these rusty limbs.

Saya pun dah lama ni tak berpeluang nak menangguk ilmu dari Tuan Apo seorang lagi guru saya.

Saya baru sahaja buat satu kesilapan terhadap sifu MC. Harap-harap dia dapat maafkan saya.

Jeffry said...

SLM AL-MUBARAK (COMING SOON!) BRO..WAHH SEMAKIN HARI SEMAKIN MENGANCAM ARTIKEL TUAN :-D. PARA SOLDADU PEMBANGKANG TERKEDU KEDAN BILA MEMBACANYA. AL-KAFIRUN DAN AL-MUNAFIKIN BEDIRI TEGAK X BERGERAK2 MCM ADE GAM DI KAKI. BOLEH JADI RAMBUT MEREKA BERGUGURAN SAMPAI LA BOTAK.
BIAR PUN MEREKA MENGANAS DI JLN2, MENGAMUK DI DEWAN PARLIMEN, BERLAGAK SAMSENG DI DEPAN KHALAYAK RAMAI TAPI MASYARAKAT UMUM DAH DAPAT MENILAI SENDIRI SIAPE ITU LEMBU, SIAPA PENGEMBALA LEMBU DAN SIAPA TAUKEY LEMBU.
RAKYAT SDG MEMERHATI LAGI..PERMATANG PASIR MUNGKIN MENJADI MAHKAMAH BUAT PEMBANGKANG..WALLAHUALAMM

Aiyyaa Nostladamus Kaa said...

heiyyaa itu lancau loke.s.f manyak cilakak punya cingna dap.

lia singaja bikin ini macyam arrr (1)mau kasi tutup olang tatak baca anwabelahing punya hat, (2) mau kasi tutup olang tatak baca itu teoh punya hat, (3) mau kasi gomen nama busuk bila tangkap sama lia isa punya dalam (4) mau kasi summa olang mulayu tatak hantam pas mingnum beer punya hat (5) mau kasi nigala kacyau hulu-hala bilakang tatak pimbangunan maaa. bila nigala ini macyam kacyau arrr itu mafia unterworld atak manyak jadi gumuk. lagi gumuk ini mafia cingna cinkwai arrrr, lagi kuat kasi ikat summa olang cingna. lagi kuat itu ikat arrrr, tintu tatak lagi mali mca kaaa gelakan kaaa. itu macyam arrr, nanti tintu umno satu kali jyatok mati woorrrr.

sikalang arrrr cingna cinkwai tatak mau bikin kacyau selupa itu 13mei punya pasat arrr 13mei kaluuu habit lorrrr lia. jadi sikalang arrrr lia olang bikin hulu-hala ini macyam laaaaa, selupa taktik gorillaa kaaa selupa telolist kaaaa, summa misti pakei culi punya pukul.

heiyyaa manyak susa mau cyakap. tapi wa ingat arrr, gomen ada belani kaaaa kasi tangkap itu cibai loke? ini cingna cinkwai pok punya hati lalam arrr, sutak lama baca itu mulayu gomen punya olang summa serupa itu anjing bising-bising tatak gigit punya. manyak bising kasi tapi arrrr apa action pong tatak.

sikalang gomen manyak selba sala, mau tangkap salah, tak mau tangkap pong salah.

tapi itu macyam arrrr kita olang biasa manyak susa laaaa. mau niaga susa, mau kilija susa, mau baca sikola susa, mau cali makan susa. bilakang itu lancau cingna cinkwai misti kasi plopaganda gomen kasi summa olang susa.

gwa ingat arrrr, itu macam punya cingna ninkwai arrrr kasi tangkap simpan lalam piti sejuk kasi beku sutak laaaaa. apa mau manyak manyak cilita sama lia. kasi tangkap. kasi tutuk mulut. kasi tutup mata. kasi buang lawut lalam. satu kali cilita habit summa hat. ini macyam bikin wa tabik kasi singkaporrr. sana singkaporrrr arrrr mana atak olang busuk ini macyam cibai loke punya?

zazaland said...

Hello Pakcik Dal,

How are you?
Long dah balik Ostorlia?

Anyway Pakcik, things are becoming bad and badder with the Pakatan especially DAP. Maybe it is God's will that we see all the bad stuff coming out just 1 year of their rule in some states...

I would not want to think further if they succeed in taking over the Government ....selisih malaikat 44 ..seram gue deh ..Hope Melayu PAS/PKR will wake up before it is too late ...hope they replace that nyanyok PAS leader with a more prolific and conscientous leader who thinks more about the unity of Malays in M'sia.

Salam.

Dal said...

Salam Pn Zaza;

Belum. Baru sebulan lebih dia pergi menghabiskan semester akhirnya. Kita merasa cemas juga mengenai H1N1 ni.

Nampaknya doa Pn Zaza cerah harapan terkabul .. tentang Pakatan selisih malaikat 44.

Nampaknya Pn Zaza dah pakai logo bunga semula .. tentu hati bertambah tenang agaknya. Cerah sikit tempat ni dengan kunjungan Pn Zaza.

Terima kasih.

---------------


Abang Jeff, Salam;

Saya tak pandailah nak tulis dengan selamba dan lawak siut tapi tajam pedas macam bang Jeff buat tu.

Seronok tengok bang Jeff bantai para penyangak pengkhianat itu. Kesian pulak tengok mereka terhincut-hincut lepas kena belasah.

Terima kasih bang. Jumpa lagi.

Semerah Padi said...

Salam Saudara,

Sudah sampai masanya untuk Menteri Dalam Negeri menghunus kembali keris yang telah lama tersimpan di dalam almari. Atau berikan saja keris itu kepada pendekar Melayu untuk dihunus.

Sejak akhir-akhir ini, kebiadapan yang terlampau yang telah dipamerkan oleh beberapa orang "pendatang haram", perlu diambil tindakan yang tegas. Halau mereka ini kerana mereka tidak layak memegang taraf warga negara Malaysia.

Dato Menteri Dalam Negeri, bolehkan rakyat mendengar suara Dato? Ataupun hendaklah dibiarkan begitu sahaja, "sapu kebawah karpet"?

"Negara ini Negara Berdaulat"

Semerah Padi

Dal said...

Salam Panglima Semerah Padi;

Kami tukang tiup meghiam, tukang sumbat bedil dan tukang tepis peluru menunggu isyarat aje.

Kalau si tukang sapu bawah tikar kantoi, mat mat rempit boleh tolong clear semua sampah sarap tu.

Heh heh.

Anonymous said...

Salam Pakcik Dal,

Khabar angin mengatakan bahawa kertas siasatan sudah pun dibuka (cuma khabar angin, tak tahu setakat mana benarnya). Pemilik blog dan pemberi komen yang kurang ajar akan dicari satu persatu.

Mujur juga saudara JMD ada memberikan link cache artikel yang ditulis oleh blog biadap tersebut. Kalau tak mesti ramai yang tertanya-tanya apakah yang ditulis oleh blog biadap itu.

Rujuk blog JMD untuk membaca cache yang disimpan. Kita lihat dan tengok setakat mana tindakan pihak berkuasa terhadap kes ini. Kalau nampak sambil lewa, elok didesak buat suruhanjaya diraja (polsec dap mati pun ditubuh suruhanjaya diraja, inikan kes hina Islam). Bukan kecil punya isu...Islam dihina. Cari pemilik blog dan pengirim komen yang kurang ajar tersebut sampai dapat.

KP

Dal said...

Salam Tuan KP;

Memang sesuailah nama JMD dengan kerja dan buah tangannya. Saya tumpang teduh bawah naungnya saja. Bila perlu mendesak untuk penubuhan suruhanjaya nanti, kita sama-sama hingaqlah.

Sebelum itu semua terjadi, jangan-jangan sipengkhianat celupar biadab siut ni cabut keluar negara macam RPK ketol tu tak.

Dal said...

Heh heh boleh, tapi nak hantar ka mana ya?

Anonymous said...

Salam,

Apakah mungkin PAS sekarang berada dalam keadaan "cultural shock atau "Reformasi Mental?"

Berpuluh tahun pejuang PAS telah menolak golong kafir. The untouchables.

Jijik dan kotor bagi mereka, cawan bekas minum dari seorang kafir, mereka samak dan asingkan, tidak mahu disentuh.

Mereka tidak akan masuk membeli belah dikedai-kedai runcit peniaga2 Cina. Najis bagi mereka..

Sekadar melihat kita makan guna CHOPSTICKs pun mereka akan memberi jelingan tajam kearah kita!

I know, because we have Chinese maids at home.

Yang kuat DAP pun 2 x 3, sama saja. Apa saja Melayu Islam, kotor dan hina. (They will throw off your HariRaya cookies into the dustbins, - one of their Indon maids reported this to my AhSo).

These PAS supporters expressed their shock and disgust to see us moving freely dalam kawasan perkampungan Cina, (dimana mereka sendiri tidak sama sekali akan pergi).

Kawasan Komunis kata mereka untuk menakut2kan kami!

DARE TO CHALLENGE ME ON THESE?

Suddenly they need these "untouchables" for their political survival. 2 X 5 PAS dan DAP..

FREE SEX, ARAK, BABI, DIM SUM (guna chopsticks hehe) yang sebelah sini mula direstui.

AYAT2 QURAN yang sebelah sini mula digua..

Rasa kekok, tak toghah langkah? Baru nak belajar bercampur? Baru nak berkenalan?

Pening lalat semua mereka nih!

Tongkang

Dal said...

Salam Tuan Tongkang;

Apabila pejuang agama nersekongkol dan bersekedudukan dengan perusak dan pembasmi agamanya, kerjanya tak ubah seperti membasuh pekaiannya dengan air kencing.

Agaknya itulah mereka ini pening lalat seperti tuan kata. Kes penjualan bir di kawasan majority Islam adalah contoh membasuh dengan air kencing.

dinturtle said...

Salam Dal,

A politician is like someone who has sold his soul to the devil.
Ok tak bunyinya ?

Ramai yang asalnya seorang yang berprinsip, tegas dan merupakan pejuang bangsa/Islam, bercita2 melakukan perubahan kearah umat yang cemerlang, gemilang dan terbilang. (when u last read this slogan ?)
Bila menjadi ahli politik, barulah mereka sedar akan harga tinggi yang perlu mereka bayar untuk terus berada didalam dunia politik.

Perlukah kita simpati or be understanding and apologetic to them... hell no ! They asked for it, they made their choice. Bantai tetap bantai ! :)

Dal said...

Salam Tuan Din;

It all has something to do with what people values, one of which is truth.

People say there is no such thing as absolute truth. Its true as long as it is relative.

Once upon a time what is true for DAP was not true for PAS. To day PAS is very dear to DAP because PAS modifies its truth to suit DAP's so much so that DAP's truth is PAS' truth also.

Whilst to DAP, PAS is an angel, to most PAS' followers, PAS in now a devil.

Now, where does truth really lies?

Some people are definite as to where it lies, but they prefer not to offer for sale their jewels in at the fish market.

dinturtle said...

Salam Tuan Dal,

Yes, you said it - Pas, Dap etc. semuanya parti. Jadi perjuangan dan prinsip diri sendiri SEMUAnya tergadai kerana mengikut parti. Kalau si A bertegas juga dengan prinsip diri yang berlawanan dengan parti yang punya agenda yang lebih luas (?), mungkin si A itu akan dibuang parti.
On his own, Si A tidak mungkin dapat meneruskan perjalanannya lebih lama dalam dunia politik, makanya pilihan yang ada pada si A ? Teruskan dan tiada lagi title YB tapi harga diri dipertahankan ATAU mengalah, jual prinsip untuk terus kekalkan title YB.

Makanya saya katakan seorang ahli politik has sold his soul to the devil. Tiada lagi prinsip diri sendiri cuma yang ada hanya prinsip yang ditetapkan oleh parti.

Tuan boleh kaitkan dengan beberapa kes yang berlaku akhir2 ini...

AnTi AljUbuRi said...

SubhanaLlah..

Saya seronok membacanya ..tetapi tidak pandai menulis ..

Maafkan saya kerana mahu terus membaca ...

Tungaklangit said...

SALAM SATU PENULISAN YANG BAIK


SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

SALAM SEJAHTERA

Anonymous said...

Uncle Dal dan semua,

Selamat menyambut bulan "Ramadhan".

Tongkang

Dal said...

Salam Alaikum Tuan Tungalangit, Tuan Tongkang dan sekelian muslimin muslimat;

Selamat berpuasa,semuga berjaya memperbaiki hubungan dengan Tuhan Azza wa Jalla;

Kalau sempurna puasa kita hari ini, 29 hari lagi kita beraya meraikan kemenangan.