SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Tuesday, June 2, 2009

Satu Sekolah: Ranjau Yang Diada-Adakan

No one Malaysian has any argument against the SSUS.

Tiada seorang rakyat Malaysia pun yang ada / mempunyai hujjah menentang SSUS. Kalau ditinjau blog-blog, penulisan-penulisan dan komen-komen mengenai SSUS, rata-rata tiada bangkangan terhadap konsep Satu Sekolah Untuk Semua.

Yang “diam” kerana “menjaga hati”?


Hujjah-hujjah yang ada hanya:-

Paling ketara sekali pembahas yang “membangkang SSUS” hanya membentangkan betapa lemah dan buruknya system pendidikan Negara sekarang. Mereka tidak membentangkan kelemahan SSUS kerana mereka tahu SSUS akan memperbaiki dan mengukuhkan system pendidikan sekarang, yang akhirnya akan meningkatkan darjat kewarnanegaraan setiap rakyat Malaysia.

Yang paling mereka berselera dalam “membengkang SSUS” ialah membentangkan “character assassination”, mengeji siapa sahaja yang mereka kira terlibat dengan saranan SSUS ini. Mereka tidak berani membunuh karekter SSUS kerana SSUS bersifat mulia, berniat murni, dan (SSUS ini) tidak mengambil apa-apa manfaatpun dari pembangunan insan hasil dari tingkah laku SSUS itu.


“Bangkangan-bangkangan” lain adalah bersifat nafsu-nafsu rendah seperti iri hati, dengki, tamak, marah, fitnah, hasutan dll. mithalnya :-

Mereka mempertikaikan DEB dan segala yang bersangkutan dengannya … dengan cara menseolah-olahkan penerimanya itu keji sekali.

Mempersoal penerima-penerima hak perlembagaan seperti hak Melayu, Bahasa Melayu dansebagianya.

Melaga-lagakan sentiment seperti dengan mendakwa SSUS akan menghapuskan hak kaum-kaum tertentu.

Mengapi-apikan sentiment curiga-mencurigai seperti mendakwa dengan pelaksanaan SSUS, sesuatu kaum akan menindas kaum yang lain.

Memfitnah dan menghasut dengan menyebarkan maklumat-maklumat palsu dan direka-reka.


Sebenarnya manfaat kebaikan SSUS jauh lebih berat timbangannya dan banyak bilangannya mengatasi ‘kejahatannya’.

-----------

Rasanya, komen-komen (jika ada) yang tergolong nafsu-nafsu rendah ini tidak mempunyai nilai-nilai membangun ... harus ditolak.

11 comments:

Anonymous said...

Salam Pakcik.

In fact, some of them are saying that the Sekolah Wawasan is not a bad idea after all ....

Character assasination is their modus operandi ....what else can they do against SSS? Yes, they know that SSS is good.....but they don't want to admit it ....Busuk hati .....

KijangMas said...

Salam Pakcik Dal yang dikasihi.

Saya mulakan dengan ribuan tahniah kepada Adik Long dan pasangan jelitanya atas pernikahan mereka yang baru dilangsungkan. Maaf saya tidak dapat hadir; insya'allah, kita semua akan ketemu pada suatu hari.

Pakcik, penentangan kepada Satu Sekolah tidak lain tidak bukan datang hanya dari anasir-anasir subversif yang begitu tebal sifat perkauman mereka. Saya anggap manusia sebegini sebagai sudah buta hati, dengan minda tertutup dan jiwa terpendam dalam kancah kegelapan dan keangkuhan kaum yang tidak terbendung.

Kita lupakan sahaja puak-puak ini.

Sebaliknya, majoriti rakyat Malaysia sehaluan dengan pendirian kita. Tentu sekali, golongan Bumiputra yang membentuk majoriti 67% negara kita mendukung perjuangan murni ini. Bagi kaum-kaum minoriti pula, walaupun kebanyakan mereka berdiam diri dan kehilangan punca untuk membuat pendirian tentang kempen ini, sebilangan besar tentu sedar akan pentingnya perpaduan dan keserasian kaum di negara kita dan Satu Sekolah adalah satu-satunya pentas induk untuk mencapai matlamat ini.

Pakcik Dal sekarang teriktiraf sebagai perwira saf hadapan kempen Satu Sekolah oleh gerompolan subversif alam siber. Tahniah! Pakcik Dal sekarang di berikan tumpuan khusus dan teristimewa oleh makhluk-makhluk ini, di mana pendapat dan hujah pakcik di petik, di tafsir, dan di beri berbagai kesimpulan oleh mereka. Ada yang aneh, ada yang lucu. "Penghormatan" ini adalah hasil daripada pendapat Pakcik yang mantap dan terserlah yang sukar di jawab oleh anasir-anasir anti-penyatuan tersebut.

Teruskan perjuangan. Kita tidak akan undur walau setapak pun kerana kita adalah di jalan yang benar demi masa depan negara, nusa dan bangsa Malaysia, tanah tumpah darah rumpun kita sejak berkurun lagi.

Terima kasih atas sumbangan dan semangat jitu yang di pamerkan oleh Pakcik, bukan hanya buat Kempen Satu Sekolah, tetapi juga sepanjang perjuangan patriotis kita di gelanggang siber negara.

Hidup Tuan Dal, perwira Demi Negara!

Salam Perjuangan.

Cenderawasih said...

Salam Pak Cik Dal,Zaza,

Tiba-tiba saja sekolah wawasan tu bagus kan..

sekolah wawasan versi "lembut" sekolah guna sistem masing-masing,cuma kongsi kemudahan saja.

SSS versi "keras",naik taraf dari dari sekolah wawasan.semua guna sistem yg sama,bahasa pengantar yg sama.

kalau mereka tak nak mungkin versi baru SSS akan timbul dlm 5 tahun lagi.kali ni mandarin dan tamil tak tersenarai sebagai matapelajaran.

golongan anti SSS(anti melayu) akan guna apa sahaja sebagai hujah untuk tolak SSS.tak setuju sebab guna bahasa melayu sebagai pengantar kot?apa-apa yg berkenaan dgn melayu mrk memang benci.

Tam Dalyell said...

Salam Pn Zaza;

Must be that Misty fellow who said that.

But SSUS is much much better.

It is good for Malaysians who chose to give to the nation.

Those who chose to take and take and never gives back to the country .. SSUS is not palatable.

NJ said...

Tuan Hamba Dal,

Memang benar kata-kata Tuan Hamba. Rata-ratanya, tiada siapa yang dapat menolak SSUS sebagai tapak semaian yang mampu membuahkan suatu bangsa yang utuh dan bersatu padu.

Pada pendapat saya, adanya "penolakan" kepada SSUS ini adalah kerana:-

1. Terlalu menjaga perasaan bangsa bukan Malaysia sehinggakan terlupa menjaga hati bangsa sendiri, yakni bangsa Malaysia.

2. Takut yang ketara akan kehilangan identiti yang sememangnya asing di bumi Malaysia ini. Identiti yang didakap, bukanlah identiti Malaysia, yakni orang ASING.

Dalam perkara (1) di atas, mungkin telah sampai masanya untuk mengimbas kembali sifat "tolak ansur" yang asalnya mulia, tetapi kini telah tercemar dek "kaki yang sudah memijak kepala"?

Dalam perkara (2) pula, kesetiaan pada negara perlu dipersoalkan kerana gejala-gejala ini seolah-olah ingin menghapuskan identiti Malaysia dengan memperjuangkan identiti asing mereka. Bahasa adalah salahsatunya lambang bangsa. Bangsa apakah yang ingin diperjuangkan?

Salam Sejahtera,

"SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA"

NJ

Tam Dalyell said...

Salam Tuanku KijangMas;

Itu nasib yang saya pilih Tuanku, and I’m happy with it. A street fighter of DN cares for noting but to bash and get bashed. If they want to bash by means of remote, let them hit the putrid air around them.

Tuan-tuan semua bukan sahaja berjuang di medan tapi juga look after the “board meetings”, … dan apapun tindakan dan pengorbanan yang perlu diambil, kami sedia menanti dengan hati terbuka melaksanakannya demi negara dan bangsa …

----------------------------

Salam Tuan Cenderawasih;

Saya selesa dengan SSUS version 2009 ni Tuan Cenderawasih kerana ianya amat “user friendly” … mempunyai ruang untuk berbagai option untuk berbagai kaum. Tetapi kalau kaum extremist anti-perpaduan itu insist on rejecting the present version … …

Harap-harap janganlah sampai kita dipaksakan menerima version 2014 (lima tahun ka hadapan seperti kata tuan) oleh mereka-mereka puak pelampau dan anti-perpaduan ini.

----------------------------

Salam Tuan NJ;

Memang tidak boleh dinafikan Tuan NJ bahawa the vast majority of Malaysians yearns for goodwill, peace and prosperity … only they haven’t the avenue to express their views … at least concerning the SSUS.

Yang kita dengar dengan lantang “membangkang” sekarang ini adalah dari segelintir bahagian warga Malaysia yang ultra rasis, anti-perpaduan, anti-perlembagaan, anti-Melayu dan anti-Islam yang bertopengkan pergerakan pakatan rakyat konon .. Yang sebenarnya mereka adalah sabversif kominis memperjuangkan supermasist ketuanan cina … semata-mata untuk mentonggang terbalikkan keamanan yang terjalin dikalangan rakyat Malaysia .. dengan memperalatkan sifat curiga semulajadi kaum itu … yang kita ketahui sebahagian besar mereka menginginkan goodwill, peace and prosperity seperti kita.

----------------------------

Kehadhiran tuan-tuan dan puan-puan memberi saya semangat tambahan, memberi saya rasa tidak keseorangan dan memeriahkan tarian SSUS terkini.

Saya berkeyakinan bahawa SSUS ini bukan hanya satu figment of any wild imagination, but a perceived real “body”, having a real legal entity of its own, just lake any other Sdn. Bhd. Its products are consumed by all. Its market is all living breathing homo sapiens.

Nevertheless we need to enlarge our marketing forces accordingly.

Anonymous said...

Hidup Pakcik Dal yang ku sanjungi....

Anonymous said...

Btw, Pakcik Dal, I read in other blogs too about the Sekolah Wawasan...I guess they realise that SW is "softer" whereas the SSS is "rougher" meaning they have to discontinue using their mother tongue.....pandai dan licik ya....Yes and if they refuse now, we'll do what Cendrawasih Kayangan says, that we give them no more options of taking their mother tongue as an elective subject.

Anonymous said...

Tentanga mereka menyerlahkan warna sebenar mereka, betapa busuk dan hanya ingin mengambil sahaja dari gologan bumiputera. Pelik bila difikirkan yang orang bumiputera lah yang mahukan integrasi dan persatuan, tetapi sebaliknya mereka hanya mahukan perpecahan. Mereka mahu hidup seperti negara dalam negara, berbahasa dalam bahasa asing yang tidak difahami, sekolah dalam sekolah yang berbeza, bekerja, tinggal kawasan mereka, berlibur dengan muzik mereka, ialah, seperti negara dalam negara. Ini tidak diboleh dibenarkan sama sekali!!

Tam Dalyell said...

Anon 3:29

Mereka menaikkan smoke screen dengan melebel Melayu/Umno rasis.

Di belakang smoke screen ini dalam diam mereka sedang (sejak mereka menjejakkan kaki ka bumi keramat ini sebenarnya) mendirikan apa yang sdr Anon sebut "negara dalam negara" itu.

Peluang paling keemasan bagi mereka ialah melalui pergerakan PKM. Itu gagal.

Peluang keemasan seterusnya ialah apabila mereka berpura-pura berlindung dari gerakan gerila komunis Singapura melalui penyertaan ka dalam Malaysia. Melalui laungan "meritrokrasi" mereka dihadiahi Pulau Temasik. Itu berjaya ... kejayaan yang diberi oleh 'Melayu'

Peluang golongan ini yang terkini ialah apabila kebencian PAS dan Anuar terhadap UMNO mengatasi kecintaan mereka terhadap Melayu dan Islam. Dengan ini 30ribu DAP meraeh manfaat dari 600Ribu PAS+PKR berakhir dengan PRU08. Mereka berjaya ... kejayaan yang diberi oleh "Melayu" juga.

Kini tuan besar mereka dari seberang tambak ... dalam rangka lawatan ka tanah air yang pada hakikatnya ialah meninjau "memeriksa perbarisan para proksi mereka di Pulau Mutiara dan lain-lain negeri seumpamanya" ... melawat "negara dalam negara". This adding salt to wounds.

PARPUKARI said...

SALAM TUAN PUNYA BLOG, DENGAN IZIN SAYA NAK MINTAK SEMUA PEMBACA BUDIMAN SUPAYA MEMBACA ARTIKEL INI DAN EDARKAN PADA SEMUA! SEJARAH TIDAK BOLEH DI PADAM!

http://parpukari.blogspot.com/2009/06/reid-commission-original-document.html