SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Sunday, March 7, 2010

Jenis Tay Ting Yan, (Timbalan Editor SIN CHEW JIT POH)

MPM baru bertunas, bukan Melayu jenis Tay Ting Yan, (Timbalan Editor SIN CHEW JIT POH) bangkit untuk meracunnya.

Melayu memadu kuasa hanya untuk menuntut hak mereka untuk dikongsi sama dengan bukan Melayu.

Bila Melayu mamadu kuasa, merampas Tanah Air dari British, dan mempelawa bukan Melayu memperjuangkan kemerdekaan sama, sebahagian bukan Melayu jenis Chin Peng, memasuki hutan memaduakan kuasa mereka, dan mengundang kuasa asing, untuk mencairkan kuasa Melayu berkongsi sama apa yang mereka ada dengan saudara-saudara mereka dari bukan Melayu.

Sebahagian lagi bukan Melayu dahulu, jenis nenek-moyang jenis Tay Ting Yan, (Timbalan Editor SIN CHEW JIT POH) besatu di bandar-bandar, berpersatuan-persatuan seperti Suqiu, Dong Zong atau Hindraf dan lain-lain, juga untuk mencairkan kuasa Melayu mengkongsi sama apa yang mereka ada.

Sebahagian lagi bukan Melayu jenis Lim Kit Siang - Guan Eng, meresap ke dalam masyarakat membentuk kuasa mereka melalui parti-parti politik, yang chauvinistik, kiasu, dan amat rasist sekali, yang condong kepada perjuangan kominis Chin Peng .... juga untuk mencairkan kuasa Melayu yang semulajadi bersifat pemurah dengan mengongsi sama apa yang mereka ada dengan orang lain.

Oleh kerana kelemahan pemimpin Melayu jenis Tengku Abdul Rahman, melalui sifat "dermawan" mereka, bukan Melayu memperoleh Temasik secara percuma untuk jenis mereka sahaja.

Oleh kerana kelemahan pemimpin Melayu jenis Abdullah Badawi, pemimpin bukan Melayu jenis Lim Kit Siang - Guan Eng merampas Pulau Mutiara dengan bantuan Melayu jenis Ketol-Mandaliar bernama Anuar Ibrahim, yang nyata juga mengundang kuasa asing bagi menyerang institusi-institusi Melayu dan agamanya. Bukan Melayu jenis Lim Kit Siang - Guan Eng ini turut menguasai dua negeri lagi melalui Melayu boneka-proksi bernama Nizar dan Khalid.

Munkinkah melalui pemimpin Melayu jenis Najib, Melayu akan kehilangan banyak lagi? Najib amat disanjung oleh si kiasu.

Baru sahaja Melayu berhimpun ala-penentang-Malayan-Union, di bawah panji-panji Majlis Permuafakatan Melayu (MPM) untuk melapis kerja yang dahulunya didokong oleh sayap Pemuda yang kini lumpuh, ramai bukan Melayu jenis Tay-Ting-Yan-Timbalan-Editor-SIN-CHEW-JIT-POH mengeluarkan suara samseng biadab-sumbang, memperkecil, mencemoh, memperlekeh bukan sahaja usaha MPM malah orang-orangannya sekali.

Hakikatnya mereka memperlekeh semua orang Melayu. Hakikatnya ini menzahirkan tanggapan pandang-rendah jenis mereka terhadap bangsa Melayu yang menerima mereka ke pangkuan. Mereka ini gemuk kerana terlalu ramai jenis-pemimpin-Melayu-yang-lembik, yang tidak kenal bangsa sendiri.

MPM baharu bangun memperingatkan PM mereka yang kelihatannya terlalu liberalistik (tidak bertempat?) yang jika berterusan munkin akan menyamai dan mengulang rekod Tengku Abdul Rahman dahulu, jenis Tay Ting Yan, (Timbalan Editor SIN CHEW JIT POH) sudah mencungulkan kepala, memulakan operasi cantas-sedari-tunas, yang besar kemunkinan akan disambut sahut-bersahutan oleh bukan Melayu yang sejenis dengannya.

Malaysia aman dan makmur dibawah kepimpinan yang diterajui Melayu. Lima puluh tahun membuktikannya. Bukan Melayu jenis Suqiu, Dong Zong atau Hindraf, jenis Tay Ting Yan, Lim Kit Siang - Guan Eng atau Chin Peng amat tidak senang dengan kedudukan aman ini. Mereka mahukan Malaysia untuk mereka sahaja, melalui gula-gula bernama Malaysian Malaysia atau Middle Malaysia atau apa pun.

Untuk mendapatkan ini semua mereka perlu destabilise negara Malaysia. Mereka kutuk, perbodoh, momok dan hina segala tindak tanduk Melayu. Mereka sebarkan segala kebaikan Melayu sebagai keburukan. Mereka sanjungi segala keburukan jenis Anuar, Pak Lah dan Tengku, dan segala kehilafan mursyid Aziz sebagai menara segala kebaikan. Mereka membakar darah dan dada. Mereka membangkitkan ketidakpuasan di merata-rata tempat dan keadaan. Anak Melayu yang baharu mengenal dunia, lambat laun akan terpengaruh juga. Terikut-ikut tidak puas hati, terbakar dada, terbakar darah, lalu merampage di mana sempat.

Dan baharu-baharu ini mereka mencemuh Melayu yang baharu sahaja berhimpun di bawah panji-panji MPM. Nip this MPM in the bud they say. Semua yang bermata satu, pasti percaya dakyah mereka.

Sebenarnya kita bukan perlu setakat satu MPM sahaja. Malah kita perlu tiga empat lagi. Jika kumpulan-kumpulan Melayu yang ada sudah tidak boleh diperbaiki ..... patah tumbuh, hilang berganti kata pepatah.

Namun semua ini, untuk berjaya tidak boleh lari dari berlandaskan kepada satu landasan sahaja: iaitu menuntut kepada apa yang diRedhoi Tuhan. Jika ia menuntut (berjuang) kepada keuntungan peribadi umpamanya, ia akan berjaya, tetapi kejayaannya setakat seprti "kejayaan" Pemuda Umno. Lumpuh. Tidak bermaya. Impotent. Munkinkah ini misi bukan Melayu jenis Tay Ting Yan, (Timbalan Editor SIN CHEW JIT POH?

Munkinkah kerana ini, MPM muncul berdiri memangku tugas?