SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Friday, November 12, 2010

Dadah Dan 13 Mei.

Semua akui bahawa dadah dan ketagihannya adalah suatu gejala, juga bala(k) dan malapetaka alam seperti gempa, ledakan gunung berapi atau tsunami, malah terlebih kejam dari semua malapetaka itu kerana ia membunuh dengan perlahan-lahan.

Ia membawa padah yang amat buruk dan keji kepada rakyat dan negara. Ia membawa kepada kesengsaraan bukan sahaja kepada mangsa tetapi kepada setiap insan yang bersangkutan dengan mangsa. Ia mengakibatkan pembaziran kehartaan dan keinsanan, dan berbagai kerugian tidak terkira kepada rakyat dan negara.

Pendidikan menganai keburukan pengaruh dadah diajarkan kepada rakyat terutama anak-anak muda. Hukuman kesalahan bertsabitan dengnnya tidak kurang dari mati mandatori. Untuk menyedarkan amaran tentangnya, pamiran mengenai gejala negatif dadah dianjuran tidak kurang oleh kerajaan sendiri.

Begitulah buruknya ancaman dadah ini.

Begitu juga buruknya ancaman, gejala dan padah rusuhan kaum 13 Mei.

Faktur-faktur dan rentetan kepincangan serta penyakit-penyakit fahaman (ism) yang bersangkutan dengan tragidi-butan-manusia ini dan yang membawa kepada tercetusnya sejarah hitam ini, MESTI DIEXPOSEKAN, DIBONGKARKAN MELALUI PELAJARAN SEJARAH, sebagai tindakan proaktif mencegah daripada malapetaka itu berulang.

Pengajaran mengenainya mesti dicantumkan kedalam mata pelajaran sejarah yang bakal diwajibkan. Anak-anak bangsa mesti disedarkan akan kepentingan menjaga batas-batas toleransi dan penerimaan. Mereka harus dididik untuk membasmi total akan benih dan asbab-asbab yang munkin membawa kepada berulangnya ledakan amarah ini.

Pihak-pihak anti-nasional sudah mengorak langkah melalui penulisan mereka yang menjurus kepada meremehkan sesetengah fakta sejarah (seperti kertas putih mengenai 13Mei) supaya timbul persepsi songsang di khalayak umum yang rekod-rekod mengenainya tidak sesuai dicantumkan kedalam pelajaran sejarah. Mereka dikhuatiri sedang menggerakkan pengaruh dan lobi kedalam khalayak tenaga-tenaga penyusun dan penulisan sejarah. Mereka inginkan sejarah bukan ditulis sebagaimana ia berlaku tetapi sebagaimana ia patut dipersepsikan kepada minda-minda mengikut agenda mereka.

Sudah terbukti, bagi mereka penjarah Chin Peng itu pahlawan / pejuang.

Mereka-mereka ini harus dicabut-bongkar hingga ke akar umbinya sekali. Tunas-tunas baru mereka (seperti budak namewee?) yang mula mengembangkan sayap perlu dicantas sebelum ia bercambah. Ladang-ladang semaian mereka yang baru setahun jagung pecah tanah di Pulau Mutiara patut disembur dengan racun lalang. Tapak-tapak peladang-pecah-belah mereka jangan dikecualikan, serangga-serangganya disembur dengan DDT.