SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Saturday, February 7, 2009

Wahai Anak-Anak Budak

Wahai budak-budak pas. Kamu lihat atau tidak budak-budak dap? Mereka bertepok tampar di rumah menyorakkan kamu. Kegembiraan kerana kamu do their dirty work for them pada masa sama mereka sedang nikmati pemberian nizar.

Wahai budak-budak pas berketayap puteh dan bergamis /berjubah. Pakaian kamu tidak sesuai untuk kerja beramok-amokan di jalanan. Cuba lihat keliling. Ada budak hindraf dan cin peng bersama kamu? Mereka di rumah bertepuk tangan melihat jubah pakai ketayap ... dalam ketayap jubah itu kosong ... kosong akal ... kosong keinsafan ... kosong dari ingat kepada tuhan ... sekosong tin kosong ... sekosong galactic black hole.

Bajingan dap, cin ping dan hindraf bersorak melihat melayu jadi 'pahlawan' mereka. Kamu ingat tak ... seorang cina gerakan mulut busuk kata melayu pendatang? Ada orang cina tegur mereka? Segolongan cina menjunjung cin peng sebagai pejuang ... 'sahabat' tidak segan silu turut berarak sama. Tidakkah kamu insafi apa perjuangan mereka ini? Kamu melayu paria lebih paria dari hindraf paria tunjuk handal memperjuangkan perjuangan penunggang kamu.

Tidakkah kamu bangsa yang bersopan melayu? Kalau tidak setuju, mestikah berjubah dan berkopiah lalu tunjuk samsing?

Tidakkah sudah terang seterang siang hari, cina hindraf dap dan pkr, hal tanah saja, mereka makan daging sedang kamu makan tulangnya? Dan hal tanah bukan hal petai saga dari hutan bukit tempurung.

Kamu tidak tahu apa itu maruah ... kerana kamu hanya tahu jadi baruah.

Baruah punya pengkhianat.

10 comments:

zazaland said...

Pak Tam,
Kalau dulu Mahathir kata Melayu Mudah Lupa, biarlah saya tambah satu lagi, Melayu Memang Bodoh. Akal diberi Allah untuk berfikir dengan sewarasnya tetapi bagi PAS, mereka tidak langsung menggunakan akal. Mereka menuruti apa saja yang disuruh. Kalau disuruh makan taik, sudah tentu mereka akan makan.

Bukan saja memakai ketayap dan jubah, yang pakai tudung pun ada, Pak. Orang pergi ka masjid untuk bersembahyang, meminta keredhaan Allah SWT, yang maha pengasih dan penyayang tapi PAS, setelah bersembahyang, terus jadi setan. Memang betul, mereka adalah pariah yang paling jijik sekali - dipergunakan saperti anjing. Apa mereka dapat? Tanah tergadai, maruah terbengkalai. Ugama dan bangsa dijualkan. Sultan Melayu dihina. Merekalah golongan penderhaka from 'the highest order'. Cina, DAP, Hindraf dan saudara mara Chin Peng tersenyum lebar. Agaknya kalau disuruh mereka menjadi 'suicide bomber' pun, mereka akan buat. Ya Allah, bodoh nya Melayu-Melayu ini. Insaf lah wahai kaum Muslimin sekelian. Kembali lah kepangkal jalan.

Tam Dalyell said...

zazaland

Melayu juga mudah kena.

pasal social contract - melayu terkena,
hal tanah - melayu diperkena,
singapura batu putih dan pulau pinang - melayu yang kena,
melayu jadi contractor - pun kena juga,
pru12, bn 'kalah' - semua kenakan melayu,
melayu pembangkang naik tahta - rakan mereka kenakan mereka,
banyak rakan umno dalam bn hilang kerusi - mereka kenakan melayu umno,
bila melayu mengena - mereka kenakan melayu juga,

apa kena melayu ni.
jarang dengar melayu kena loteri.

zazaland said...

Lucunya Pak Tam ini. Sungguh menggelikan hati....saya ketawa mcm nak pecah perut.

Kalau nak kena loteri, cuba nombor ini, 1331, semalam ia menjelma kat mimpi saya. Tak bohong ni. Kalau nombor ni kena, bilang saya ok.
Saya selalu lepak kat Deminegara.
Jangan lupa ye.

Tam Dalyell said...

Zazaland

Tauuuu. Di sana ramai orang ngurat zazaland. Orang tua ni tengok aje lah dari jauh, senyum-senyum kambing.

Ok. 1331 eh? Menang kalu ... seluruh warga deminegara pakcik belanja.

unker kit tak payah. Tua gatal tu. hehehe

zazaland said...

Alamak semua orang kampong dah tahu ke?

Bukan unker kit lah (itu DAP punya boss), tapi unker yew aka tommy yew aka ikan yew. Sekarang ni dia ada andropausal (opp. of menopausal) symptoms. Dia ni kan hilarious juga tau. Eh,apa dia akan kata ye kalau dia tahu Pak Tam panggil dia OTG - orang tua gatal he he....

Saya harap itu nombor kena lah. Jangan lupa belanja kita orang, the Deminegara community, termasuk Tuan punya blog, sdra KijangMas.

Terima kaseh Pak Tam.

Tam Dalyell said...

Bila no tu kena, zazaland punya 90% lah, barulah kena.

Kenalah zazalan yang belanja diaorang - OTG tu biar pakcik belanja - pakcik nak kenakan dia - nak campur ketum dalam teh tarik dia.

Boringlah tak cukup samsing MT masuk kat deminegara sekarang. Dulu tak cukup tangan nak belasah - sekarang nak cari sisa pun payah.

Di sana zazaland nampak dan bunyi garang - kadang-kadang ganas gedebeh habis. Keturunan darah Tun Fatimah ke?

Salam
Pakcik Dal

zazaland said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tam Dalyell said...

Orang kata kesultanan Johor itu keturunan 'lanun' / Orang Laut. Wahh zaza keturunan raja / pahlawan laa ni. Pahlawan berdarah Bugis sekurang-kurangnya. Ethnik Melayu keturunan Bugis tersohor penjelajah / penjajah merentasi batas lautan. Patutlah sampai dan menetap di Perancis.

Alaahai. Rupanya teratak buruk pakcik ni menerima tetamu dari seberang laut. Dah tu hadiahkan no loteri pulak tu. Menyesal pulangkan 90%. Ambik semua buat banglo lagi baik.

Ketum tu herba dari Kedah. Salah guna jadi mabuk , high mcm-mcm lagi. Makan ikut ukuran baik untuk tenaga, darah & mcm-mcm. Kerajaan baru wartakan ketum sbg 'racun' kawalan -- bukan dadah. Bayangkan OTG tu diberi overdose -- dia mesti pergi peluk batang pisang sambil merayu, "zaza ... zaza"

Pakcik nak tulis comen ni kat blog zaza ... tapi ... ada tapi tak ada. Ya laa, budaya Melayu orang kunjug kita, kenalah balas kunjung.

Apocryphalist tu realist semacam. Kembang setaman ni buang masa untuk dia. Saya syak dia bekerja dengan chedet. Tulisannya membayangkan ilmu yang luas.

Di Prancis ada sambutan taipusem tak? he he he.

zazaland said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tam Dalyell said...

Waah. Sekarang terbongkar rahsia pakcik. Ok pakcik mengaku pakcik nujum besar - dulu belajar dengan Ahlil-Nujum Negara - Nujum Pak Belalang (P Ramlee dan Bat Latif).

Nanti. Pakcik tilek dalam air mangkuk ni - aaaa tu nampak - zaza ni kulit cerah, rambut ikal, umur lingkungan sweet 16, kalau senyum - jadi malu dan pudar semua bintang dan bulan. Betul tak. Kan nampak tu dalam mangkuk. Sapa tak nampak - alamat pendek umur.

Zaza senyum eh? Zaza ketawakan pakcik ya? Pakcik sumpah jadi tuan puteri baru tau....

Gitulah peredaran masa. Kedatangan penjajah berkesudahan dgn beberapa keturunan raja 'lenyap'. Dengan hilangnya raja dan istana, mudahlah rakyat diperkuda, bangsa diperkosa. Raja Melaka, Acih, seluruh Indonesia, Pasai, Riau, Solo, Patani dll lagi - pupus istana mereka - tetapi raja-raja yang pernah mendiami istana-istana tersebut tetap ada, tetap berketurunan lapis berlapis, hanya 'lenyap' dari mata awam tetapi tidak dari mata keturunan darah raja-raja tersebut. Hanya mereka dan Allah yang kenal siapa mereka. Mereka tidak pernah pupus kerana mereka bukan platypus atau burung dodo.

Kita kena tanamkan minda pejuang kepada anak bangsa kita supaya jangan dijajah kembali negara dan minda kita.

Wah berpidato pulak saya.
Maaf.
Selamat malam.