SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Saturday, December 5, 2009

Ya'juj Wal Ma'juj

Lapan buah hadith Sahih Bukhari meriwayatkan hal yang menyentuh dan bersangkutan dengan Juj wa Ma'juj. Mafhumnya: bahawa Rasulullah s.a.w. dalam tidur baginda (di rumah ummul mu'minin Zainab r.a.) diperlihatkan sesuatu melalui mimpi. Baginda cemas. Bangun. Wajahnya merona meremang merah. Lalu bersabda, "weillul lil 'arab .. Celakalah (habislah) orang-orang Arab.. min sharrin khalliq tarobah .. kerana kejahatan besar yang akan datang menimpa mereka."

Kemudian baginda mengangkat tangan baginda begini (mengisyarat bentuk lubang dengan jari-jari baginda) .. "Hari ini tembok itu sudah bocor."

Tembok mana? Yang dibina oleh Qornain. Mulai saat itu ya'juj wal ma'juj mula terlepas dari kurungan. Allah telah mewujudkan lubang pada tembok tersebut. Hanya Allah berkuasa berbuat demikian. Ketika siap membina tembok itu dahulu Qornain berkata, "fa ithaja wa'adu robbi jaala ...."... bila sampai janji Allah, Allah akan robohkan tembok ini ..."

Bila berlakunya kejadian ini? Di zaman Madinah. Selepas bertukarnya qiblat. Waktu inilah tembok tersebut mula tembus. Juj wal Ma'juj mulai dilepaskan di zaman Muhammad Rasulullah s.a.w.

Adakah JwM dilepaskan serentak? Tidak. Al Qur-an memberi tahu di Surah AlKahf yang mereka ini akan dilepaskan gelombang demi gelombang .. "wa tarok na ba'dahu yauma .... ." Sebuah hadith Sahih Muslim meriwayatkan bahawa apabila JwM dilepaskan, yang terawal daripada mereka akan melalui Laut Galilee lalu meminumnya. Tetapi apabila yang terakhir daripada mereka melaluinya, mereka akan berkata, "... dahulu ada air di sini ..."

Untuk Laut Galilee menjadi kering tentu memakan masa yang amat lama. Menandakan masa yang amat lama utuk melepaskan kesemua kaum JwM ini. Mereka tidak dilepaskan serentak.

Pelepasan ini bermula dari zaman Rasulullah s.a.w. dahulu. Sekarang kita boleh cuba mengenal pasti mereka.

Pertama, kita mencari satu kaum, bila JwM dilepaskan, kaum pertama yang akan diserangnya ialah kaum yang bahasany tidak difahami oleh sesiapa. Tentunya kaum inilah yang pertama-tama akan jadi 'salinan fotostat' kepada JwM. Kedua, bila JwM dilepaskan, mereka akan menunjukkan obsesi atau kecenderungan yang amat sangat kepada tanah suci tempat kelahiran Ibrahim, Sulaiman. Daud, Musa dan Isa a.s.w.s. kerana akhirnya nanti mereka hendak membawa balik kaum Yahudi ketanah suci tersebut. Ketiga; bila mereka ini terlepas, mereka bakalnya perlu menguasai dunia.

Maka sekarang kita hendak mengenal satu kaum yang pada zaman sebelum Muhammad Rasulullah s.a.w. ialah satu kaum yang tidak dan tiada apa-apa. Mereka belum pernah menselusuri pentas sejarah. Mereka bukan tamadun seperti Babylon, China atau Mesir purba. Dan mereka tidak pernah mempamirkan apa-apa minat pun terhadap tanah suci tempat kelahiran nabi-nabi a.s.w.s. Kita mencari satu kaum yang selepas Muhammad Rasulullah s.a.w., menjadi benar-benar berubah dari yang di atas. Yang ditaqdirkan untuk menguasai dunia. Yang ditaqdirkan mempunya obsesi besar terhadap tanah suci. Yang ditakdirkan untuk membentuk satu masyarakat global di mana seluruh kemanusiaan menjadi salinan karbon fotostat yang menyerupai dia.

Siapa mereka ini? Siapa mereka ini, yang dari dalam kalangannya kita hendak mencari Juj wal Ma'juj?