SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Friday, August 20, 2010

Na'uzubillahi Min Dhalik.

Ada Imam PAS Pulau Pinang mendoakan LGE dalam khutbah Jumaatnya? (Baca Pisau.net) Tidakkah LGE itu kafir harbi (kafir yang menentang Islam). Apakah imam ini tidak tahu adab?

Sedangkan terhadap kafir dhimmi (kafir yang tunduk kepada Islam) Rasulullah saw melarang bermusafahah pun kepadanya. "Jangan bermusafahah dengan ahl adh-dhimma" .. hadith riwayat Abu Hurairah ra.

Allah swt pula melarang mendoakan untuk keampunan atau kebajikan bagi orang munafik.

Inikan pula kafir harbi?

9:80 Kamu memohonkan ampun bagi mereka atau tidak kamu mohonkan ampun bagi mereka [adalah sama saja]. Walaupun kamu memohonkan ampun bagi mereka tujuh puluh kali, namun Allah sekali-kali tidak akan memberi ampun kepada mereka. Yang demikian itu adalah karena mereka kafir kepada Allah dan Rasul-Nya.

9:84 Dan janganlah kamu sekali-kali menyembahyangkan (jenazah) seorang yang mati di antara mereka, dan janganlah kamu berdiri (mendoakan) di kuburnya. Sesungguhnya mereka telah kafir kepada Allah dan Rasul-Nya dan mereka mati dalam keadaan fasik.

Bagaimana imam sebigini hendak kita jadikan ikutan? Na'uzubillahi min dhalik.

Nasib bangsa Melayu. Yang (ketua) sekular bermatian-matian melonggokkan segala kebajikan (empunya Melayu) kepada Cina harbi kerana "hard-up" akan undi mereka. Yang Imam (Khawarij?) mendoakan Cina harbi lain kerana takut hilang peluang menjilat punggungnya.

Sudah sampai masanya kamu-kamu tidak boleh dibiarkan menduduku kerusi pemandu. Kamu-kamu hanya membawa kami ke lubang biawak. Kutukan Allah keatas kamu.