SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN

SSUS - PERJUANGAN YANG BERTERUSAN
Satu Bahasa Satu Bangsa Satu Negara

Wednesday, March 18, 2009

Anything. As Long As It Is Convenient.

Sebarang keputusan utama adalah dalam urusan DAP tanpa sangat mengharapkan pertimbangan bersama dari PAS atau PKR. PR ingin menyediakan peruntukan secukupnya untuk Batang Ai atau Bkt. Selambau atau Bkt. Gantang, tapi apakan daya semua duit dah habis untuk mendirikan kuil di bawah pokok democrazy Ipoh.

Itupun khabarnya pada malam harinya orang-orang halimunan PKR datang kopek keping-keping mar-mar sampai habis buat tangkal wakil pilihanraya di dua bukit satu batang mereka itu.

PR hopes to build a Malaysia that is different from that built by BN; ....
..... different in the sense that all should be depending on telek nasib based on 169 numerology;
..... trail and error devoid of blue prints as long as it is not like anything made-by-BN-image;
..... all should be congruent to the philosophy of free-for-all, first-come-first-served, grab-for-scraps, hit-and-run-finders-keepers, no-holds-barred-melee-regulations made by DAPPKR-never-mind-PAS, partner or not, as-long-as-PAS-can-be-made-used-of.

Nizar refuses to resign. He believes he is lawfully the MB. What do you believe Kit Siang? Why don’t you use the Palace to increase the chance of PR’s survival?

No? It is true then that you really don’t care what happens to PAS or PKR as long as you can keep up your heinous game of “baling batu sembunyi tangan”?

You don’t have to show your loyalty or rather disloyalty to any DYMM Raja Melayu, as long as PAS faces the music or that old goat Karpal absorbs all the heat of your blown-cover underhandedness.

In the art of manipulation Anwar and Kit are in a class of their own. Congratulation PR. You have been had ... made used of.

PR, you are blessed with two manipulative gurus from whom you can expect no blessed good whatsoever.

PAS, get out of there while the going is good.

But naive and gullible square people like the fraternities of Zorrow and Haris Teapot fit snugly into the round holes of both Nuar and Kit. Nice fit.

Go on. Keep on dreaming, marching, candle vigilling and screaming your tantrums off out and in of parliament, and get yourselves suspended everywhere. One by one your top misfits are getting themselves compromised. No tomorrow for PR.

5 comments:

zazaland said...

Salam Pakcik Dal,

As usual a good one Pakcik. Guess what, I'm hooked to your blog, walaupun sunyi sepi macam kubur tapi banyak hikmahnya .....tak banyak bising dan carut mencarut ...relax aje, pergi ka DN, semuanya mencarut-ing, diaorang ada competition siapa paling pandai mencarut.

Pakcik, ini PAS betul punya bingai, saya harap mereka akan sedar dan akan keluar dari PR.....saya harap juga mereka diberi petunjuk oleh Allah SWT.

Amin.

Dal said...

Pn Zaza

Sebenarnya kebanyakan pengikut (pengikut lain, ahli lain) PAS sudah separoh jalan pulang ka pangkal, samada ka perjuangan Islam (yang didukung oleh PAS) yang asal atau ka perjuangan bangsa yang didukung olah UMNO.

Mereka tak suka apa yang DAP buat kepada PAS - PAS jadi kuda dan sesetengah orang utama PAS jidadikan pak sanggup, pak pacak, umpan, batu api dll termasuk penderhaka pengkhianat)

Mereka pun tak suka bila Anuar jalankan jarum beracunnya dengan memecahbelahkan PAS melalui gerakan "erdogannya" semata-mata untuk kepentingan peribadi Anuar sendiri.

Gerakan Hadi melamar-lamar "kerajaan uniti" dengan UMNO pertama-tama ialah untuk menyelamatkan PAS dari terus digulu-gula oleh DAP & PKR, manakala sesetengah pemikiran UMNO pula ini ialah demi perjuangan bangsa Melayu.

Setakat ini perkara ini semacam terhenti di sini sahaja kerana kesopanan bangsa Melayu kepada ketua (Orang yang dijadikan tua) - PAS hormati Tuan Guru Nik Aziz, UMNO malu silu dengan Tun.

Ingat tak dulu lagi Pak Lah sudah mengadakan rundingan dengan orang kuat PAS. Tetapi bahasa kiasan Tun mengenainya menggambarkan dia tak selesa. Nik Aziz langsong tak setuju.

Kali ini bahasa Tun ialah PAS itu mementingkan perjuangan sendiri saja. Nik Aziz kata mana boleh Hadi buat begitu tanpa menyuarat?

Walaumacamanapun, nampaknya Najib mula pegang tali layang dengan baik sekarang walaupun badai masih mengganas.

Kita tunggulah.

zazaland said...

Salam Pakcik.

Kalau macam tu, marilah kita berdoa agar PAS betul betul berganding bersama UMNO balik demi kepentingan Melayu. Anuar tu jahat ye Pakcik. Dia tak takut dosa ....nanti mati besok akan disoal kenapa dia memecahbelahkan bangsanya sendiri....Entahlah, susah saya nak memahami tindak tanduknya menghancurkan negara, ugama dan bangsanya sendiri semata mata hanya mau jadi PM.

Long said...

Mak Cik Zaza, Tok-ki kata, cikgu tuition Mak Cik boleh bagi markah 20 per 100 kali ni.

Ini rahsia. Cuma Long tau. Auntie Zaza bolehlah upah Long pasal kasi tau rahsia ni.

20 tinggi tu auntie. Long tak rasa banyak tu punya marakh.

zazaland said...

Ok Long....terima kaseh pasal kasi tahu Makcik (?) ....eh, Auntie lah ...20 aje, betul punya pelokek orang tua ni..Auntie dah pakai bahasa yang berbunga bunga, cuma 20 aje ....??

Long, jom, Auntie belanja makan ...Long nak apa? nanti Auntie belikan ok ....

Tok ki, mai lah sama sama ....sayang kedua dua uncles tu tak ada ye, kalau tak kita boleh makan sama sama....